مقالات

آشنایی و راهنمایی خرید آبنمای شیشه ای

عکس مدلهای مختلف آبنمای شیشه ای

آبنمای شیشه‌ای امروزه مورد استقبال بسیاری از طراحان در حرفه ساختمان قرار گرفته است. از بین انواع آبنما، آبنمای شیشه ای یکی از مدلهایی است که برای تزئین و آرایش چیدمان داخلی و محوطه سازی فضای باز مناسب است. البته که یکی از بهترین و رایج‌ترین آبنماها انواع آبنمای سنگی است. اما آبنمای شیشه‌ای از این جهت منحصر به فرد است که تماشا کنندگان هنگام عبور آب از سطح شیشه، احساس متفاوتی را تجربه می‌کنند و می‌توانند جریان آب را به صورت کاملاً آشکار به نظاره بنشینند. به عبارتی دیدن آبنمای شیشه‌ای شما را خیره کرده و باعث می‌شود فکر کنید که انگار آب در دو طرف آبنما جریان دارد.

آبنمای شیشه ای در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین انتخاب آبنمای شیشه ای برای منزل، محیط کار و فضای باز با یکدیگر متفاوت است. حال اگر قصد خرید آبنما شیشه‌ای را دارید و می‌خواهید بهترین آبنما را متناسب با محیط و نیاز خود تهیه کنید، بهتر است با آن بیشتر آشنا شوید. در ادامه مباحث مختلفی راجع به آبنما شیشه‌ای بیان می‌شود، که برخی از آنها به قرار زیر است:

  1. آبنما شیشه‌ای چیست؟
  2. مزایا و معایب آبنما شیشه‌ای چه مواردی است؟
  3. چه نکات مهمی را هنگام خرید آبنما شیشه‌ای باید مورد توجه قرار داد؟

آبنما شیشه‌ای چیست؟

آبنما شیشه‌ای یک مدل جدید آبنماست که از صفحات شیشه‌ای درست شده است و در آن آب به وسیله‌ی پمپ‌های قوی به سمت بالا هدایت می‌شود. در مرحله بعدی، آب از بالا شیشه به پایین ریخته شده و نمای بسیار زیبایی را پدید می‌آورد. جنس شیشه بکار رفته در ساخت این نوع آبنما سکوریت نشکن است و جنس کاور و مخزن هم از استیل نقره‌ای خش دار است.

عکس آبنمای شیشه ای دیواری ایستاده و میدانی

این نوع آبنما را می‌توان هم در فضای باز چون پارک‌ها، فضاهای سبز و هم در فضای سربسته مانند لابی هتل‌ها، مراکز تجاری، رستوران‌ها، کتابخانه‌های عمومی و… نصب کرد و به این صورت آن مکان را به محیطی دلنشین تبدیل نمود. لازم به ذکر است، برای نصب این نوع آبنما بهتر است از متخصصینی که دوره آموزش طراحی و ساخت آبنما شیشه‌ای را گذرانده اند و در این امر ماهر و کارآزموده هستند مشورت بگیرید.

مزایا و معایب آبنما شیشه‌ای

هر نوع آبنمایی با توجه به اینکه از چه موادی برای ساخت آن استفاده شده است مزایا و معایب خاص خود را دارد، که در مورد آبنمای شیشه‌ای هم به همین صورت است. با بکارگیری آبنما شیشه‌ای می توانید چیدمان و آرایش محیط خود را بسیار زیبا نمایید اما در عین حال باید به مزایا و معایب آن هم که در زیر بیان می‌شود توجه ویژه داشته باشید.

مزایای آبنما شیشه‌ای

  1. از آبنما شیشه ای می‌توان به عنوان پارتیشن برای جدا نمودن قسمت‌های مختلف محل کار یا منزل بهره برد.
  2. در صورتی کهبرای نور پردازی آبنمای شیشه‌ای، ال ای دی یا چراغ‌های چند رنگ نصب کنید، دیگر نیازی نیست در طول روز از تجهیزات روشنایی دیگری استفاده کنید و به این ترتیب در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.
  3. استفاده از آبنمای شیشه‌ای باعث می‌شود محیط کار یا زندگی شما مدرن‌تر و شیک‌تر جلوه کند و در نهایت ارزش آن در بازار بیشتر شود.
  4. نصب این نوع آبنما نسبت به بقیه آبنماها راحت‌تر انجام می‌شود و نیاز به بکارگیری تجهیزات خاصی نیست.
  5. تصویر عزیزانتان و یا لوگو و آرم شرکتتان را می‌توانید به روش سند بلاست بر روی شیشه آبنما حک کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
مدلهای نورپردازی شده عکس آبنمای شیشه ای ایستاده

معایب آبنما شیشه ای

  1. کنترل کردن آب بر روی شیشه این نوع آبنما بسیار دشوار است و همواره ممکن است آب، محیط اطراف آبنما را خیس کند و جلوه‌ی نامطلوبی پدید آورد.
  2. اگر آبنما در معرض گرمای بیش از حد قرار گیرد، آب موجود در آبنما تبخیر شده و محیط را بسیار مرطوب می‌کند. این امر در نهایت لک‌های سفید و شوره‌ای را بر روی شیشه آبنما باقی می‌گذارد و ظاهر آبنما را تغییر می‌دهد.
  3. آبنما شیشه‌ای تحت تاثیر باد، باران، اشعه نور خورشید، سرما و گرما بسیار آسیب پذیر است و ممکن است کارایی خود را از دست دهد. بنابراین نگهداری این نوع آبنما نسبت به بقیه آبنماها مشکل‌تر است.
  4. در بیشتر موارد آبنما شیشه‌ای با تغییر آب و هوا و حتی آلودگی‌های موجود در هوا دچار مشکل می شود، پس بهتر است از آن‌ها در فضاهای باز استفاده نشود.

انواع آبنما شیشه ای

آبنما شیشه‌ای مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد. آبنما شیشه‌ای بر اساس اینکه به چه فرمی ساخته می‌شود به سه دسته فرم صفحه‌ای، خطی و نقطه‌ای تقسیم می‌شود. همچنین بر اساس امکانات و تجهیزات موجود بر روی آن به دو صورت ساده و موزیکال دسته‌بندی می‌شود. اما انواع آبنما شیشه‌ای بر اساس سبک و طرح به صورت زیر است:

آبنما شیشه‌ای دیواری

این نوع آبنما یک نوع آبنما دکوری است بر روی دیوار نصب می‌شود، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود.

آبنما شیشه ای خانگی

 یکی از زیباترین آبنماهای خانگی آبنمای خانگی شیشه‌ای است که باید با چیدمان و مساحت منزل شما متناسب باشد.

آبنما شیشه‌ای پرتابل

این نوع آبنما دارای وزن کمی است و به گونه‌ای طراحی شده که آن را به راحتی می‌توانید جابه جا کنید و در هر گوشه‌ای از محیط کار، منزل و یا فضای باز خود قرار دهید.

آبنما شیشه‌ای حبابی

در آبنما شیشه‌ای حبابی حرکت و گردش حباب‌های هوا، در داخل آب موجود در محفظه شیشه ای به زیبایی به نمایش گذاشته می‌شود. در این نوع آبنما تمام تماشاچی‌ها مجذوب حرکت حباب‌ها می‌شوند.

آبنما شیشه‌ای مدرن

 این نوع آبنما با طرح‌های مدرن و جدید طراحی و ساخته می‌شود. در ساخت این نوع آبنما برای افزایش جلوه و اثر گذاری، از مجموعه ابزارها و روش‌های مدرنی چون نصب ال ای دی، سیستم‌های صوتی، سنگ‌های زینتی و چراغ‌های رنگی استفاده می‌شود.

عکس آبنما شیشه ای رومیزی خانگی پرتابل میدانی دیواری

هنگام خرید آبنما شیشه‌ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آبنماهای شیشه‌ای دارای ویژگی‌های یکسانی نیستند و انتخاب آبنمای مناسب اهمیت زیادی دارد. بنابراین در صورتی که قصد دارید با خرید آبنما شیشه ای ظرافت، آرامش و سرگرمی را به محیط خود اضافه کنید، حتماً نکات زیر را هنگام خرید در نظر بگیرید.

  1. هدف شما از خرید آبنما شیشه‌ای چیست؟ آیا فواره باید نقطه کانونی منزل یا محیط کار باشد یا یک وسیله جانبی برای جذاب‌تر کردن محیط؟ پاسخ شما تعیین کننده این موضوع است، که آبنما را در چه اندازه و سبکی و با چه قیمتی خریداری کنید.
  2. آبنمای شیشه‌ای شما باید متناسب با محیطی که می‌خواهید آن را نصب کنید، طراحی و ساخته شود. در غیر این صورت کارایی مورد نظر را نخواهد داشت. آیا تمایل دارید آن را در منزل، محل کار و یا فضای باز نصب کنید؟
  3. ارتفاع آبنما شیشه‌ای را حتماً در نظر بگیرید. ابعاد ارتفاع مکانی که آبنما در آن جا نصب می‌شود چقدر است؟ یک فواره بلند می‌تواند به راحتی بر اتاق مسلط شود و فضا را اشغال کند. آبنماهای بلند نیز نسبت به فواره‌های کوتاه‌تر سر و صدای بیشتری دارند، زیرا آبی که از فواره خارج می‌شود با سرعت و شدت بیشتری به حوضچه برخورد می‌کند. پس نه تنها باید آبنما به درستی مستقر شود، بلکه سطح سر و صدای آبنما نیز باید در نظر گرفته شود.
  4. نور پردازی آبنما شیشه‌ای که قصد خرید آن را دارید، مورد بررسی قرار دهید. فواره‌های شیشه‌ای می‌توانند انواع مختلف نور را به طور متفاوتی منعکس کنند. نور طبیعی و مصنوعی بر رنگ و حالت بصری آبنما تأثیر گذار است. زاویه نور نیز باید در نظر گرفته شود. اگر قرار است فواره نقطه کانونی یک اتاق باشد، باید نور به صورت مستقیم و از بالا بتابد. اگر یک ویژگی ثانویه است، مطمئن شوید که آبنما شیشه‌ای شما بیش از حد روشن نیست.
  5. یک حوضچه به اندازه کافی بزرگ بگیرید. آب فواره‌ها وقتی به انتهای حوض برخورد کند کمی پاشیده می‌شود. برای به حداقل رساندن آسیب آب و جلوگیری از سرریز شدن آب‌‌، حوضچه‌ای را برای فواره خود انتخاب کنید که به اندازه‌ کافی بزرگ باشد تا بتواند از پاشیدن آب جلوگیری کند.
  6. . آبنمای شیشه‌ای کوچک و متوسط در صورتی که از آب مقطر استفاده کنند، عملکرد بهتر و دوام بیشتری دارند. پس سعی کنید آب متناسب با آبنمای خود را انتخاب کنید.
  7. قبل از تهیه آبنما، تدارکات حوض آبنما و برق و آبی که باید برای عملکرد صحیح آبنما بکار رفته شود را در مکان مورد نظر فراهم کنید.
عکس آبنمای شیشه ای

قیمت آبنما شیشه‌ای و عوامل مؤثر بر آن

برای آبنما شیشه‌ای قیمت محدود و مشخصی نمی‌توان تعریف کرد، چون قیمت آن به فاکتورهای زیادی از جمله نوع طراحی و متریال به کار رفته در ساخت آبنما، اندازه و ابعاد آبنما وابسته است. البته عوامل دیگری هم ممکن است قیمت آبنما شیشه‌ای را تحت تاثیر خود قرار دهد که در ادامه بیان می‌شود.

  1. یکی از بارزترین عوامل در قیمت آبنما شیشه‌ای توجه به ویژگی‌ها و تجهیزات اضافه‌ای است که تمایل دارید آبنما شما داشته باشد. آیا می‌خواهید شکل آبشار آبنما تغییر کند؟ آیا تمایل دارید، تجهیزات نور پردازی و پخش موسیقی داشته باشید؟ و …. به طور قطع تمامی این موارد بر روی قیمت آبنما تاثیر گذار خواهد بود.
  2. اگرچه آبشارهای شیشه‌ای بسیار شیک هستند، اما حتماً آبنمایی خریداری کنید که از شیشه سکوریت یا بافت ساخته شده باشد. همچنین می‌توانید یک آبنما شیشه‌ای چند لایه را انتخاب کنید که می‌تواند یک لایه شفاف یا رنگی بین دو لایه شیشه‌ای چند لایه داشته باشد یا یک آبنما شیشه‌ای آینه‌ای را انتخاب کنید. انتخاب با شماست و در نهایت با توجه به بودجه تان، یک آبنمای شیشه‌ای عالی را خریداری کنید.
  3. قیمت مدل‌های مختلف آبنما شیشه‌ای با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال قیمت آبنما شیشه‌ای دیواری نسبت به قیمت آبنما شیشه‌ای خانگی بیشتر است.
  4. ذکر این نکته مهم است که هرگز به سراغ ارزان‌ترین آبنمای ممکن نروید، زیرا در این صورت ممکن است مجبور شوید کیفیت محصول را به خطر بیندازید، و در نهایت خرید خوبی نداشته باشید.

نحوه خرید آبنما شیشه ای

در صورتی که تمایل دارید آبنما شیشه‌ای خریداری کنید، از دو طریق خرید حضوری و خرید اینترنتی می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر روش حضوری را انتخاب کردید، باید به مراکز فروش آبنما شیشه‌ای موجود در شهر خود مراجعه کنید. به طور مثال اگر در شهر اصفهان ساکن هستید باید به مراکز فروش آبنما شیشه‌ای در اصفهان و یا اگر در مشهد ساکن هستید به مراکز فروش آبنما شیشه‌ای مشهد مراجعه کنید. در روش دوم هم می‌توانید خرید خود را از سایت‌های مختلفی از جمله دیوار با جستجو آبنما شیشه‌ای دیوار انجام دهید.

عکس زیباترین مدلهای آبنمای شیشه ای

ما در این محتوا سعی کردیم، شما را با آبنمای شیشه‌ای و خصوصیات آن بیشتر آشنا کنیم. با این حال، در صورتی که  شما از آن دسته افرادی هستید که فرصت کافی برای مراقبت و نگهداری آبنما شیشه‌ای با آن ویژگی‌های خاصش را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آبنماهای رومیزی مجموعه سنگدانه که از جنس سنگ است و مراقبت و نگهداری آز آن آسان است و در عین حال به محیط شما، زیبایی وصف ناشدنی را می‌بخشد، استفاده کنید. برای مشاهده انواع آبنما مجموعه ما می‌توانید به وب سایت سنگدانه مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *