مقالات

آبنمای مدرن چیست/بیش از ده مدل از جدیدترین‌های آبنما مدرن

عکس دو مدل از آبنمای مدرن

آبنمای مدرن یکی از مدلهای طراحی انواع آب نما است که اخیرا علاقمندان بیشتری پیدا کرده است. به طور کلی با ورود سبک مدرن به معماری ساختمان‌ها، طراحی و ساخت آبنما مدرن هم رونق گرفت. برای شناخت و آگاهی از ویژگی‌های این نوع آبنما، باید قبل از هر چیز با مشخصات و ویژگی‌های سبک مدرن آشنا باشید. بنابراین اگر تصمیم به خرید آبنمای مدرن دارید، بهتر است با ویژگی‌های آن به طور کامل آشنا باشد، تا بتوانید آبنمایی انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد.

آبنما مدرن چیست؟

هنگام معرفی انواع آبنما، یکی از دسته‌بندی ها برحسب سبک طراحی آبنما بود. آبنماها معمولا در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شود. طراحی آبنمای مدرن هم به سبک مدرن و امروزی است و اغلب مشخصات سبک مدرن در آن پیاده می‌شود. این نوع آبنما مناسب افرادی است که به سبک مدرن علاقمندند و دکوراسیون خود را بر حسب همین سبک انتخاب کرده اند. به طور کلی چه برای آبنمای داخل و چه برای آبنمای بیرون هماهنگی تمامی اجزای فضا از نظر سبک و رنگ با یکدیگر، کمک زیادی به زیبایی بیشتر فضا می کند.

مشخصات و ویژگی های طراحی آبنمای مدرن

زمانی که صحبت از آب نما مدرن می‌شود به این معنی که در طراحی و ساخت آن تمامی اصول و قواعد طراحی مدرن آبنما رعایت شده است که تعدادی از این اصول به قرار زیر است:

  1. طراحی ساده و بدون پیچیدگی
  2. استفاده از اشکال هندسی و حجم‌ها
  3. اشغال فضای کمتر
  4. نحوه نصب و استفاده آسان
  5. عمدتا استفاده از رنگ‌های سرد، خنثی و روشن
  6. پر استفاده ترین مصالح در این سبک چوب، سنگ و بتن هست

یکی دیگر از دلایل استقبال از این نوع آبنما، کوچکتر شدن مساحت خانه‌ها و رواج آپارتمان نشینی است. زیرا سادگی آبنمای مدرن از شلوغ شدن فضا جلوگیری کرده و برای مکان‌های کوچک گزینه مناسبی است.

معرفی انواع آبنما مدرن

این نوع آبنما با توجه به محل نصب، ابعاد و جنس دارای انواع مختلفی است که هرکدام مناسب فضا و شرایط متفاوتی است. دسته بندی انواع آبنمای مدرن به صورت زیر است:

براساس محل استفاده

  1. آبنما مدرن خانگی
  2. آبنمای مدرن باغ
  3. آبنمای مدرن ویلا
  4. آبنما مدرن آپارتمانی

براساس محل نصب و قرار گیری

  1. آبنمای دیواری مدرن
  2. آبنما رومیزی مدرن

براساس جنس

  1. آبنما مدرن سنگی
  2. آبنما شیشه ای مدرن
  3. آبنما بتنی مدرن

براساس سایز و ابعاد

  1. آبنما مدرن کوچک
  2. آبنمای مدرن بزرگ

آبنما مدرن خانگی

آبنمای مدرن خانگی در واقع سبکی از آبنمای خانگی است. آبنمای خانگی شامل آبنماهای رومیزی، آبنماهای آپارتمانی، تعدادی از آبنماهای دیواری می‌شود. حال آبنمای مدرن خانگی به آن دسته از آبنماهای خانگی گفته می‌شود که به سبک مدرن و با ویژگی‌های بالا طراحی و ساخته شده‌اند. نمونه‌هایی از آبنماهای رومیزی مدرن و….را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

آبنمای مدرن باغ

یکی از جذابترین و پراستفاده‌ترین انواع آبنماها، آبنماهای باغی و ویلایی است که در سبک‌ها طر‌ح‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. نمونه‌هایی از این نوع آبنمای باغی را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

آبنما مدرن سنگی

سنگ طبیعی پرکاربردترین عنصر طبیعت است که علاوه بر کاربردی که در ساختمان‌سازی دارد، برای ساخت اکسسوری‌های سنگی و لوازم تزیینی سنگی مانند آبنما هم کاربرد دارد. با توجه به طیف گسترده سنگ‌های طبیعی، امکان طراحی آبنماهای مختلف به سبک‌ها و طرح‌های منحصربفرد مانند مدرن وجود دارد.

عکس آبنمای سنگی مدرن

آبنما شیشه ای مدرن

آبنما شیشه ای هم از جذابترین آبنماها به حساب می‌آید که برای ساخت آن از شیشه استفاده شده است. حال طراحی این آبنما می‌تواند به صورت مدرن، کلاسیک و…باشد. برای طراحی و ساخت آبنمای مدرن شیشه ای معمولا از شیشه‌های بی رنگ استفاده می‌کنند که با نورپردازی به آن جلوه و زیبایی بدهند. این نوع آبنماها معمولا به صورت بارانی ساخته می‌شوند.

قیمت آبنمای مدرن تحت تاثیر چه عواملی است؟

قیمت آبنمای مدرن هم مانند تمام آبنماها تحت تاثیر عوامل مختلفی متغیر است. البته به خاطر پیچیدگی‌های کمتری که در طراحی آن وجود دارد، قیمت آن نسبت به آبنمای سنتی و کلاسیک کمتر است. اما به طور کلی قیمت آبنمای مدرن تحت تاثیر عوامل زیر متغیر است:

  • ابعاد آبنما
  • جنس آبنمای مدرن
  • طرح و مدل آبنمای مدرن
  • تجهیزات جانبی مانند گل، نورپردازی و…
  • نوع آبنما: رومیزی، ایستاده، دیواری و….
  • نحوه نصب آبنما

تفاوت آبنمای مدرن و کلاسیک چیست؟

تفاوت اصلی آبنمای مدرن و کلاسیک در معماری و نحوه طراحی آن است. در طراحی آبنمای مدرن از اصول و قوانین سبک مدرن در معماری استفاده شده اما برای کلاسیک استفاده از عناصر قدیمی و سنتی معماری به صورت پیچیده و زیاد مرسوم هست. آبنماهای کلاسیک معمولا از نازل‌های کسکد،کمت، گل و…استفاده می‌کنند. آبنماهای مدرن هم از این نازل‌ها استفاده می‌کنند اما می‌توانند با استفاده از تجهیزات جانبی دیگر تغییراتی در پاشش ایجاد کنند. آبنماهای مدرن به خاطر اینکه پیچیدگی کمتری دارند و البته فضای کمتری اشغال می‌کنند، گزینه‌های بهتری برای داخل ساختمان به حساب می‌آیند. اما به طور کلی از هر دوی این آبنماها هم می‌توان در داخل ساختمان و هم فضای بیرون پارک‌ها و محوطه‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *