مقالات

آبنمای خانگی،راهنمای خرید ۵۰ مدل از زیباترین آبنماهای خانگی

انواع آبنمای خانگی سنگی

تاریخ آخرین به روزرسانی:1402/10/12

آبنمای خانگی در پذیرایی و یا حتی اتاق خواب می‌تواند به عنوان عنصری از دکوراسیون علاوه بر زیبایی صدای آرامش‌بخشی هم به فضا بیفزاید. اگر قصد اضافه کردن یک عنصر زیبا و منحصربفرد به فضای منزل و یا محیط کار خود را دارید،‌ می‌توانید یک حوض خانگی یا فواره یا به عبارت دیگر آبنماهای خانگی را امتحان کنید. انواع آب نما اغلب به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محوطه‌ها و باغ‌ها شناخته شده‌اند. اما امروزه با پیشرفت هنر و فناوری شما می‌توانید این ابنماهای خانگی را در فضاهای سربسته مانند اتاق کار، فضای داخلی منزل هم به عنوان قسمتی از دکوراسیون به کارببرید. اما تولید انواع آبنمای خانگی تنوع بسیار بالایی دارد از مدلهای مختلف آبنمای سنگی خانگی تا نمونه‌های دیگر فلزی، شیشه‌ای و…. به خاطر همین شما هنگام انتخاب باید با در نظر گرفتن شرایط، علایق و از همه مهمتر میزان بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. لذا آگاهی از مشخصات و ملزومات موردنیاز هر یک از اب‌نماهای خانگی به این منظور لازم است.

منظور از آبنمای خانگی چیست؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، در گذشته آبنماها و فواره‌ها معمولا برای محوطه‌سازی باغ و ویلا و یا نهایت در حیاط خانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. علت این امر هم قیمت بالای آبنماها بود و هم ابعاد بزرگ آنها. به حدی که معمولا این آبنماها نیاز به فضای زیاد و لوله‌کشی و تجهیزات دیگر برای نصب داشتند. به خاطر همین با پیشرفت هنر و با تلاش هنرمندان اب‌‌نماهایی تولید شد که این دو مشکل آبنماهای ویلایی و باغی را نداشتند. در واقع هم در ابعاد خیلی کوچکتری بودند و هم قیمت پایین‌تری هم به مراتب داشتند. علاوه بر این برای نصب و راه‌اندازی نیاز به لوله‌کشی و تجهیزات دیگر نبود. به خاطر همین امروزه این مدل آبنمای خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. به عبارتی آبنما خانگی آبنما داخل منزل و نهایتا آبنمای حیاط است، که شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه کم انرژی و لطافت طبیعت و جریان آب را به فضای زندگی خود هدیه کنید. لازم به یادآوری است که بکارگیری آبنما خانگی مزایای دیگری نیز دارد که تعدادی از آن‌ها به صورت زیر بیان می‌شود.

انواع آبنمای خانگی
انواع آبنما در فنگ شویی

مزایای خرید آبنمای خانگی

به طور کلی مزایای بکارگیری آبنما خانگی با آبنماهای فضای باز شباهت‌های زیادی دارد. با بکار‌گیری یک آبنما خانگی، می‌توانید دکوراسیون و استایل داخلی خانه خود را به زیبایی تکمیل و تقویت کنید و درعین حال از مزایای زیر هم بهره و لذت ببرید.

  • یک آبنما خانگی کوچک، می‌تواند سلامت روان و خواب شما را بهبود بخشد.
  • آبنما کوچک خانگی در فنگ شویی خانه و بهبود خلق و خوی شما تاثیر چشمگیری دارد.
  • این نوع آبنماها فضا را تمیز می‌کنند و باعث می‌شوند شما واضح‌تر فکر کنید و در نتیجه بهتر تمرکز کنید.
  • در مواقعی که دچار سرماخوردگی شده‌اید آبنماخانگی به خصوص آبنما خانگی دیواری می‌تواند با زیاد کردن میزان رطوبت محیط به تنفس شما کمک کند. علاوه بر این، افزایش رطوبت برای گیاهان داخلی نیز مفید است و آن‌ها را سالم‎تر و شاداب‌تر می‌کند.
  • حیوانات خانگی معمولاً آب جاری را دوست دارند. بنابراین، به احتمال زیاد حیوان خانگی شما هم علاقه زیادی به آبنما خانگی خواهد داشت. تا زمانی که از مواد شیمیایی مضر برای آب خود استفاده نکنید، آبنما کاملا بی‌خطر خواهد بود.
  • صدای ملایم آبنما خانگی می‌تواند به صورت کاملاً شگفت انگیزی، صداهای اطراف شما مانند ترافیک، صداهای اتاق بغلی، سگی که همیشه هر شب در همان ساعت پارس می‌کند و همسایه آپارتمان طبقه بالا که با صدای بلند راه می‌رود را خفه کند و صدای جدیدی که از آن لذت می‌برید را به ارمغان آورد.

 اما آبنماهای خانگی هم مدلها و اندازه‌های مختلف با ویژگی‌ها و مشخصات مربوط به خودشان را دارند که در ادامه به طور کامل چند مدل از زیباترین و جدیدترین مدل آبنمای خانگی را معرفی خواهیم کرد.

انواع آبنمای خانگی

آبنماهای خانگی هم مانند آبنماهای باغی و ویلایی انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید از آنها در مکان‌های مختلف مانند حیاط، ورودی فضای داخل خانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و… استفاده کنید. اما برای راحت‌تر شدن تصمیم گیری از میان گزینه‌های مختلف دسته بندی زیر را می‌توانیم انجام دهیم:

  1. انواع اب‌نمای خانگی براساس جنس
  2. دسته‌بندی براساس مکان قرارگیری
  3. دسته‌بندی براساس طرح و مدل
  4. دسته‌بندی براساس نحوه نصب
  5. انواع آبنمای خانگی بر حسب نحوه تولید ماشینی یا آبنمای خانگی دست ساز

انواع جنس آبنماهای خانگی

به طور کلی آبنماها با استفاده از مواد و متریال مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که برخی از رایج‌ترین آنها به قرار زیر است:

  1. آبنما سنگی خانگی
  2. آبنمای خانگی فایبرگلاس
  3. آبنمای چوبی
  4. آبنمای شیشه‌ای خانگی
  5. آبنمای فلزی
  6. آبنمای خانگی پلاستیکی
  7. آبنمای خانگی رزینی
  8. آبنمای سفال و سرامیک

از میان این لیست رایج‌ترین و پرطرفدارترین آبنماهای خانگی، آبنماهای سنگی خانگی، فایبرگلاس و اخیرا مدل های آبنمای خانگی رزینی است. همانطور که می‌دانید آبنمای سنگی مدلها و انواع مختلف خانگی، ویلایی، باغی و…دارند که در مدلها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند. اما خود آبنمای خانگی سنگی هم در مدلهای مختلف رومیزی، کوچک، بزرگ و…تولید می‌شوند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از آبنمای خانگی سنگی دست رومیزی را ببینید که از سنگ‌ معدنی تراورتن طراحی و ساخته شده است. 

آبنمای رومیزی سنگی

انواع آبنمای خانگی براساس مکان قرارگیری

اب نماها با توجه به ابعاد، نحوه ساخت و طرحی که دارند، در مکان‌های مختلفی می‌توانند نصب و یا قرار داده شوند. براین اساس انواع آنها عبارتند از موارد زیر:

آبنمای خانگی دیواری

آبنمای دیواری که معمولا در ورودی لابی هتل و یا ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت است که جریان آب از روی بستر دیوار و یا پوششی که روی آن اعمال شده به گردش درمی‌آید. به همین خاطر است که به آن آبنما دیوار خیس هم می‌گویند. پوشش دیوار در این حالت متریال مختلفی از جمله سنگ آنتیک می‌تواند باشد. مهم‌ترین حسن انتخاب آبنمای دیواری اشغال فضای بسیار کم است. لذا این گزینه می‌تواند انتخاب خوبی برای فضاهای با مساحت کم باشد.

آبنمای میدانی‌

آبنمای میدانی همانطور که از اسم آن مشخص است معمولا در مرکز و میدان به کار می‌رود. به عنوان مثال در صورتی که در فضای حیاط خانه خود فضای کافی داشته باشید می‌توانید از این آبنما به عنوان حوض در مرکز حیاط استفاده کنید.

آبنمای خانگی ایستاده

در کنار انواع آبنمای دیواری که از خود دیوار برای جریان آب استفاده می‌کند، انواع آبنماهای ایستاده هم وجود دارند که می‌توانند به صورت ایستاده و مستقل از دیوار در گوشه‌ای از فضا مورد استفاده قرار گیرند. از این نوع مدلهای مختلفی از آبنماهای سنگی، فایبرگلاس و …وجود دارد. این آبنمای خانگی را می‌توانید در صورت مناسب بودن ابعاد آن در گوشه‌ای سالن پذیرایی خود و به عنوان جزیی از دکوراسیون استفاده کنید.

آبنمای میدانی ایستاده دیواری

آبنمای خانگی دست ساز رومیزی

 آبنمای رومیزی از جدیدترین مدلهای آبنماهای خانگی است که در ابعاد کوچک طراحی و ساخته شده و برای استفاده روی میز، اپن، کنسول و…بسیار مناسب است. علاوه بر این از انواع مدلهای این آبنماها می‌توانید حتی در محیط کار هم استفاده کنید. یکی از زیباترین و جدیدترین مدل آبنمای خانگی رومیزی که دارای ابعاد کوچکی هم هست، آبنمای سنگی کوچک رومیزی مجموعه سنگدانه است که علاوه بر القای طراوت و شادابی جریان آب، فضایی را برای پرورش گیاهان هم در نظر گرفته است. شما می‌توانید انواع این آبنماهای سنگی کوچک را در لینک زیر مشاهده کنید.

مدلهای مختلف آبنمای رومیزی سنگی۲

انواع آبنماهای سنگی رومیزی

انواع مدل آبنمای خانگی براساس طرح و سبک

نحوه طراحی آبنماها معمولا با توجه به سبک‌های مختلف مدرن، کلاسیک، سنتی و…انجام می‌شود. به همین خاطر شما هنگام خرید این محصول با مدلهای مختلفی از آنها روبرو خواهید شد. علاوه بر این، قابلیت‌ها و امکانات تعبیه شده برای انواع آن هم متفاوت است. برخی از مدلهای مختلف آن به شرح زیر است:

  • آبنمای موزیکال
  • آبنمای فواره‌ای
  • آبنمای ریتم دار
  • آبنمای آبشاری
  • آبنمای مه‌دار
  • آبنمای خانگی مدرن
  • آبنمای خانگی کلاسیک
  • آبنمای خانگی سنتی
  • و….

تصویر ۱۰ مدل از انواع آبنما را در زیر مشاهده می‌کنید.

آبنمای خانگی رومیزی
مدلهای مختلف آبنمای رومیزی سنگی۲
مدل آبنما

انواع آب نمای خانگی براساس نحوه نصب

با توجه به اینکه برخی از انواع آبنماهای خانگی مانند آبنماهای خانگی دیواری نیاز به نصب و راه‌اندازی دارند، انواع مختلف آب نما خانگی براین اساس به صورت زیر است:

آبنما خانگی پرتابل: آبنمای پرتابل در واقع آبنماهای خانگی پرتابل است که قابل حمل است و در هر قسمتی از فضا که تمایل داشته باشید می‌توانید قرار دهید. از جمله این آبنماهای خانگی آبنمای رومیزی سنگی کوچک مجموعه سنگدانه است. این آبنما علاوه بر اینکه نیاز به اتصال به لوله‌کشی ندارد، دارای وزن کمی است و به راحتی قابل جابه‌جایی است و برای راه‌اندزای آن تنها کافی است که به برق وصل شود.

آب نما خانگی ثابت: منظور از آب نمای خانگی ثابت مدلهایی است که در مکان مشخصی باید نصب شوند و نیاز به اتصال به لوله‌کشی آب دارند.

انواع آبنمای خانگی دست ساز

آبنماهای خانگی دست ساز در مدلها و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند که مدلهای رومیزی ساخته از سنگ تراورتن را در تصاویر قبل دیدید.

قیمت آبنمای خانگی

همانطور که می‌دانید،قیمت آبنما خانگی ارزان است. عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین قیمت آبنماها تاثیرگذار باشد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  1. نوع و مدل طراحی آبنمای خانگی: آبنماهای خانگی در سبک‌ها و مدل های مختلف و در عین حال با قیمت‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. هر چقدر طرح آبنما خانگی پیچیدگی بیشتری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر است.
  2. جنس آبنمای خانگی: مواد مختلفی از جمله شیشه، سرامیک، سنگ، فایبرگلاس و فلزات برای ساخت آبنما خانگی بکار برده می‌شوند، که با توجه به جنس آن‌ها قیمت آبنما خانگی متفاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت آبنما سنگی خانگی نسبت به آبنمای خانگی فایبرگلاس زیادتر است.
  3. ابعاد آب نما خانگی: یکی از مهم‌ترین عوامل در مشخص کردن قیمت آبنما خانگی ابعاد و اندازه آبنما خانگی است. بنابراین قیمت آبنما خانگی بزرگ به مراتب بیشتر از قیمت آبنما خانگی کوچک است.
  4. قابلیت‌ها و امکانات اضافی: برای اینکه جلوه و میزان اثر بخشی آبنمای خانگی خود را افزایش دهید می‌توانید از وسایل تزئینی مانند ال ای دی، سنگ‌های زینتی، رایحه‌های خوشبو کننده، پخش کننده موزیک، گیاهان ( همانند آبنمای سنگی خانگی سنگدانه) و… بهره ببرید، که البته تمامی این موارد بر روی قیمت آبنما خانگی شما تاثیر گذار خواهد بود.

به همین خاطر قیمت آبنمای خانگی دست ساز و رومیزی مجموعه سنگدانه که ساخته و پرداخته از سنگ‌های طبیعی است هم با توجه به سختی فرآیند ساخت و میزان پرتی آن در هنگام تولید، متغیر است. علاوه بر این فراموش نکنید که نحوه مراقبت و نگه داری از آبنما در طول عمر و زیبایی آن هم نقش مهمی دارد.

هنگام خرید آبنمای خانگی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در این قسمت قصد داریم شما را با تعدادی از نکات مهم و کاربردی در رابطه با خرید آبنما خانگی بیشتر آشنا کنیم.

  • یکی از مهم‌ترین نکات، این است که آبنمای خریداری شده باید با چیدمان و آرایش وسایل خانه و محیط شما مطابقت داشته باشد. بنابراین نیازی نیست که حتماً جدیدترین مدل آبنما خانگی با قیمت بالا را خریداری کنید، چون شما می‌توانید به راحتی با خرید آبنمای خانگی کوچک منزل خود را زیبا کنید.
  • موتور آبنما خانگی، باید سر و صدای زیادی تولید نکند و تعمیر، نگهداری و نظافت آن راحت و بدون مشکل باشد.
  • در صورتی که قصد خرید آبنمای خانگی دست دوم دارید حتماً تمامی اجزاء آن را مورد بررسی قرار دهید، چون در غیر این صورت ممکن است خرید ناموفقی داشته باشید.
  • جنس آبنما خانگی باید به گونه‌ای باشد که رنگ و کیفیت آن در اثر شستشو تغییر نکند.
  • بهتر است مدل آبنمای خانگی خود را از بین مدل‌های پرتابل انتخاب کنید. در این صورت برای نصب و راه اندازی آن نیازی به سیستم لوله کشی ندارید و می‌توانید به راحتی آن را جابه جا کنید.
  • سعی کنید مدل آبنمای خانگی را به صورتی انتخاب کنید که به اندازه کافی در برابر ضربه و فشار مقاومت داشته باشد. مثلاً اگر می‌خواهید آبنما خانگی را در لابی هتل نصب کنید چون باید دارای بدنه‌ای مقاوم باشد، بهتر است از جنس شیشه نباشد.
  • پمپ آبنما خانگی باید به صورتی باشد که بتوانید به راحتی میزان دبی آن را تنظیم کنید. بنابراین باید بتوانید میزان دبی آبنما را با توجه به مکان قرار گیری و سلیقه شخصیتان تغییر دهید تا محیط اطراف آبنما خیس نشود و از زیبایی آن کمال لذت را ببرید.
  • در آبنما خانگی به خاطر جریان مداوم آب رسوبات تشکیل می‌شود. پس حتماً آبنما خانگی که مجهز به فیلتراسیون است تهیه کنید.
  • برای خرید آبنما خانگی به صورت حضوری ابتدا لیستی از فروشگاه آبنما خانگی شهرتان را تهیه و سپس با توجه به شرایط آن فروشگاهها اقدام به خرید نمایید. به طور مثال صالح آباد مرکز فروش آبنمای خانگی در تهران است که می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.
  • اگر تمایل دارید که خرید اینترنتی آبنمای خانگی داشته باشید و به دنبال مشاهده آگهی‌های فروش آبنما خانگی هستید، حتماً از سایت‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. به طور نمونه یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی فروشگاه آبنما خانگی سنگدانه است، که خود یک شرکت تولیدی آبنمای خانگی رومیزی از جنس سنگ است و با یک تیم مجرب و کارآزموده مشغول به طراحی و تولید آبنما خانگی است.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر راجع به خرید آبنما خانگی کوچک سنگدانه، ثبت سفارش و استعلام قیمت و موجودی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۳۴۷۰۴۵۴ تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن تمامی اطلاعات موردنیاز خود را بدست آورید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *