مقالات

معرفی آبنمای رومیزی و نحوه خرید آن

عکس مدلهای مختلف آبنمای رومیزی

آبنمای رومیزی یکی از جدیدترین انواع آبنما هست که برخی از آن‌ها با استقبال بالایی هم روبرو شده است. علت آن را هم می‌توان دو دوچیز دانست: یکی اینکه امروزه علاقه مردم به استفاده از وسایل دکوری برای زیباتر کردن فضای منزل بیشتر شده است و دوم اینکه در زندگی امروزه اهمیت آرامش و افزایش انرژي مثبت فضا بیشتر از گذشته هست. بنابراین آبنمای رومیزی هم با ابعاد کوچکی که دارد بهترین انتخاب برای رسیدن به این دو هدف هست. زیرا این فواره‌های کوچک، سبک و قابل حمل هستند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که صدا و حرکت آب جاری را به زیبایی تقلید می‌کنند.

انتخاب آبنما برای فضای داخل ساختمان مانند سالن پذیرایی و یا حتی محل کار، کمی متفاوت از انتخاب آبنمای باغ و ویلا هست. بنابراین آشنایی کامل با این نوع آبنما که مدل جدیدی هم هست قبل از خرید برای انتخاب بهتر ضروری است. لذا ما در ادامه این مقاله قرار است مطالب مختلفی راجع به آب نمای رومیزی را بیان کنیم که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  1. آبنما رومیزی چیست؟
  2. انواع آبنما رومیزی کدام است؟
  3. به چه نکات مهمی هنگام خرید آبنما رومیزی باید توجه داشت؟

آبنمای رومیزی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

آبنما رومیزی در واقع یک نوع آبنمای خانگی است و همانطور که از اسمش مشخص است آبنمایی مناسب قراردادن روی سطوح مختلف داخل ساختمان مانند کانتر، قفسه، میز کار و یا روی زمین و در گوشه ای از فضا هست.  در واقع این نوع آبنما مشابه حوضچه کوچک و البته قابل حملی است که در فضاهای بسته‌ای چون آپارتمانها قابل استفاده است. به این ترتیب مهم‌ترین حسن و مزیت آبنما رومیزی ابعاد کوچک و وزن کم آن است. اصلا یکی از اهداف تولید این نوع آبنما هم افزودن همین قابلیت‌ها(وزن کم، ابعاد کوچک) به آبنما بوده است. لذا مزایای این نوع آبنما به شرح زیر است:

  1. ابعاد کوچک
  2. وزن کم
  3. قابل حمل
  4. قیمت مناسب
  5. بدون نیاز به نصب و لوله‌کشی
  6. تولید سروصدای کم: البته این موضوع به نوع پمپ و تجهیزات آبنمای رومیزی بستگی دارد. اما به طور کلی این موضوع هنگام انتخاب آبنمای رو میزی اهمیت زیادی دارد. وجود سروصدای زیاد هنگام روشن کردن آن، باعث از بین بردن آرامش و در واقع یکی از اهداف آبنما می‌شود.

و مهم‌ترین حسن آن این است که شما می‌توانید از این نوع آبنما به راحتی در هر محیطی استفاده کنید و از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.  

کاربرد آبنما رومیزی کوچک

تمامی مواردی که برای کاربرد آبنما در مقاله آبنما چیست بیان کردیم،‌ همه برای آبنمای رومیزی هم صدق می‌کند. اما آبنمای رومیزی به خاطر ابعاد کوچکی که دارد برای برخی کاربردها مناسبتر است و برای برخی هم اصلا انتخاب خوبی نیست. به عنوان مثال آبنما رومیزی در فنگ شویی انتخاب بهتری است تا آبنماهای بزرگ. همچنین این مدل آبنما بیشتر به عنوان آبنمای دکوری شناخته می‌شود و برای تزیین دکوراسیون فضای داخل ساختمان به کار می‌رود. اما آبنماهای بزرگ برای محوطه‌سازی باغ، پارک و ویلا مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته افرادی که حیوان خانگی دارند هم بدانند که برخی از مدلهای آبنمای رومیزی مانند تعدادی از آبنماهای سنگی کوچک مدل رومیزی سنگدانه توسط مشتریان به عنوان آبخوری گربه هم استفاده شده است. پس علاوه بر زیبایی به این منظور هم می‌توانید از آبنمای رومیزی استفاده کنید. علاوه بر این سنگدانه خلاقیت بیشتری در تولید آبنمای رومیزی به خرج داده و آن هم تعبیه محلی برای پروش گیاه است. در واقع هدف از این کار علاوه بر زیبایی بیشتر آبنما پرورش بهتر گیاه هم بوده است. به این ترتیب شما می‌توانید به خرید یک گلدان به تنهایی آبنمای سنگی کوچک سنگدانه را تهیه کنید که در کنار آن گیاه هم پرورش دهید. در واقع یک تیر و دو نشان، خرید آبنما و گلدان در یک محصول.

عکس آبنمای رومیزی سنگی کوچک سنگدانه از زوایای مختلف
عکس آبنماهای سنگی کوچک از جهتهای مختلف

خرید آبنمای سنگی کوچک

هنگام خرید آبنما رومیزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آبنما رو میزی امروزه در اشکال، اندازه‌ها و قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است. بنابراین برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین نوع آبنما رومیزی را برای خانه یا محل کارتان تهیه کنید، بهتر است هنگام خرید آبنما رومیزی تعدادی نکات مهم را مورد توجه قرار دهید. در ادامه تعدادی از این نکات بیان می‌شود.

  1. ابعاد آبنمای رومیزی: با وجود اینکه ابعاد این نوع آبنماها معمولا کوچک است، اما تنوع سایز بالایی هم دارند. به عنوان مثال آبنماهای سنگدانه در ارتفاع و قطرهای مختلفی وجود دارند.
  2. جنس: این آبنما از جنس‎های مختلف چدن، شیشه، سنگ، فایبرگلاس و پلاستیک ساخته می‌شود، که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. البته جنس آبنما رومیزی، کاملا به سلیقه‌ی شما و دکوراسیون محیطی که قرار است آبنما در آنجا بکار گرفته شود وابسته است.
  3. سبک طراحی و مدل: سبک‌های مختلفی مانند مدرن، کلاسیک، سنتی و…از این محصول در بازار وجود دارد. شما باید هنگام انتخاب توجه داشته باشید که آبنمای انتخابی شما باید با بقیه اجزای موجود در محیط سازگار و هماهنگ باشد. به طور نمونه اگر دکوراسیون شما به سبک مدرن نزدیک‎تر است، بهتر است شما هم آبنما رومیزی مدرن را انتخاب کنید.
  4. نحوه مراقبت و نگهداری : به طور کلی نگهداری از آبنماهای رومیزی نسبتاً آسان است و معمولاً می‎توان آن‌ها را به راحتی با کمی آب و صابون تمیز کرد. با این حال، اگر از آن دسته افرادی هستید که فرصت کافی برای تمیز کردن و نگهداری از آن ندارید بهتر است آبنمایی انتخاب کنید که مراقبت ویژه‌ای نیاز ندارد. به طور مثال می‌توانید آبنما رومیزی سنگی را انتخاب کنید.
  5. قیمت آبنمای رومیزی
  6. صدای آبنما: ریزش آب در یک آبنمای رومیزی از اهمیت خاصی برخوردار است، چون در واقع هدف ما از خرید آبنما رومیزی بدست آوردن آرامش و کاهش استرس است. بنابراین آبنمایی را انتخاب کنید که صدای ریزش آب آن، جذاب‌تر و دلنشین‌تر باشد.

قیمت آبنما رومیزی وعوامل تاثیرگذار بر آن

در قیمت آبنما خانگی رومیزی هم همه مواردی که در مقاله آبنما بیان کردیم موثر است. اما به طور کلی قیمت آبنما رومیزی، ارزان است و در مقابل ویژگی‌های خارق العاده‌ای که دارد بسیار مناسب و اقتصادی است و شاید یکی از دلایل استقبال بالای آن همین موضوع قیمت باشد. اما اگر به دنبال خرید آبنمای رومیزی ارزان هستید یا حتی اگر قیمت هم برایتان بی اهمیت است؛ پیشنهاد می‌کنم با عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی آن آشنا شوید که در زیر مختصر بیان می‌کنم:

  • بارزترین عامل در قیمت آبنما رومیزی، اندازه آبنما است.
  • با توجه به اینکه آبنما رومیزی شما از چه جنسی ساخته شده است، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود.
  • طرح و مدل آبنمای رومیزی
  • نوع و تعداد تجهیزات جانبی نصب شده روی آبنمای رومیزی، به عنوان مثال قیمت آبنمای رومیزی ال ای دی دار بیشتر از نوع بدون ال ای دی است. یا نوع نازل و ریزش آب هم در قیمت نهایی موثر است.

عوامل ذکر شده برای اکثر آبنماها یکسان است اما در این بین، قیمت گذاری آبنماهای رومیزی مجموعه سنگدانه به خاطر فرآیند سخت و زمانبر تولید از استخراج و انتخاب کوپ گرفته تا پرداخت دستی سطح آن کمی متفاوت از دیگر آبنماها هست. چرا این نوع آبنماها به سبک جدید و منحصربفردی طراحی می‌شوند و در ساخت و طراحی آنها نهایت ظرافت و عشق به کار رفته است. علاوه بر این با توجه به اینکه این مدل آبنما از سنگهای طبیعی طراحی و ساخته شده است و سنگ های طبیعی هیچ دو قسمت آن شبیه به هم نیست، نمی‌توان قیمت ثابتی برای این محصول ارائه کرد.

معرفی مدلهای مختلف آبنمای رومیزی

آبنماهای رومیزی انواع و سبک‌های مختلفی دارند که هر کدام جذابیت، معایب و مزایا منحصر به فرد خود را دارد. انواع آبنما رومیزی بر اساس اینکه به چه صورتی طراحی و ساخته می‌شوند به دو دسته پیش ساخته و سفارشی تقسیم بندی می‌شود. برخی از مدلهای آبنمای رومیزی هم وجود دارد که کاملا دست‌ساز است و شما خودتان هم می‌توانید در خانه با تجهیزات مختصری و با مشاهده آموزشهای ساخت آبنمای رومیزی اقدام به ساخت آنها کنید. اما مسلما کیفیت ماندگاری و زیبایی مدلهای دیگر را نخواهد داشت. نوع دیگر آبنما رومیزی سفارشی با بکارگیری تجهیزات و ابزارآلات خاص به سبک های کاملا پیچیده ساخته می‌شود. از محبوب‌ترین انواع آبنما رومیزی می‌توان به آبنما رومیزی از نوع آبنمای سنگی، آبنما رومیزی از جنس شیشه، آبنما رومیزی از جنس فایبرگلاس، آبنما رومیزی بامبو و آبنما رومیزی ال ای دی دار اشاره داشت.

عکس جنس های مختلف آبنمای رومیزی

تجهیزات اصلی آبنمای رومیزی

در صورتی که شما با تجهیزات موجود بر روی آبنما رومیزی آشنایی داشته باشید، می‌توانید لذت داشتن یک آبنمای رومیزی خانگی را برای سالیان سال تجربه کنید. همه آبنماهای رومیزی دارای چهار جزء اصلی پمپ، نازل، لوله و حوض است. پمپ آبنما رومیزی ممکن است از پمپ‎های آکواریومی کوچک باشد که هم مصرف برق کمی دارد و هم بدون داشتن هر گونه سر و صدایی کار می‌کند. لازم به ذکر است که پمپ آبنمای رومیزی در آبنمای سنگدانه پمپ آکواریومی است.

نحوه خرید آبنمای رومیزی

بکارگیری آبنما رومیزی با توجه به ابعاد کوچکی که دارد، یکی از بهترین روش‌های تزئین دکوراسیون خانه و محیط کار است. در صورتی که تمایل دارید آبنما رومیزی خریداری نمایید می‎توانید دو روش حضوری و خرید اینترنتی آبنمای رومیزی پیش روی شما هست . در روش مراجعه حضوری، می‎توانید به مراکز فروش آبنما در شهر خود مراجعه کنید. به طور نمونه، اگر در شهر اصفهان هستید، می‎توانید ابتدا لیستی از مراکز فروش آبنمای رومیزی اصفهان را تهیه کرده و سپس با مراجعه به این فروشگاه‌ها، بهترین مدل را مطابق با سلیقه خود انتخاب و خرید کنید. اما در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی آبنمای رومیزی دارید می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید، که از جمله این فروشگاه‌ها می توان به فروشگاه اینترنتی سنگدانه اشاره کرد.

انواع مختلف آبنما رومیزی مجموعه سنگدانه از جنس سنگ تراورتن در مدل‌های مختلف با گیاه است، که شما با خرید آبنما رومیزی از این فروشگاه می‌توانید یک آبنما بسیار جذاب و دلنشین برای خود تهیه کنید. در صورتی که برای خرید و ثبت سفارش نیاز به دریافت اطلاعات و راهنمایی دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سنگدانه تماس بگیرید تا شما را در انتخاب دقیق این نوع آبنما یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *