مقالات

راهنمای خرید گلدان رومیزی

انواع گلدان رومیزی

گلدان رومیزی از جمله وسایل دکوری و تزیینی به حساب می‌آید که علاوه بر زیبایی، طراوت و انرژی تازه‌ای به فضا می‌بخشد. از آنجا که اغلب ما زمان زیادی را در محل کار و یا حتی داخل خانه پشت میزکار یا میز ناهارخوری می‌گذرانیم، بهتر است که برای افزایش انرژی، آرامش و طراوت فضا به دنبال راه‌های خلاقانه و جدید باشیم. به این منظور ایده‌های مختلفی مانند انتخاب میزو صندلی مناسب، آویزها و اکسسوری‌های مختلف مانند اکسسوری‌های سنگی وجود دارد. من می‌خواهم در اینجا با معرفی گلدان رومیزی، شما را یک قدم جلوتر ببرم. در واقع گلدان رومیزی به هر میز و یا کانتری، رنگ و سبک و از همه مهم‌تر جان می‌بخشد. اما انتخاب گلدان رومیزی مناسب و پس از آن چیدمان صحیح آن با وجودی که بنظر کار ساده‌ای است، اما نیاز به آگاهی دارد. شما به این منظور باید نکات و موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید به هدف نهایی خود برسید.

بنابراین ما در این مقاله شما را با انواع گلدان رومیزی و نحوه انتخاب بهترین مدل آنها آشنا می‌کنیم.

گلدان رومیزی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گل و گلدان رومیزی همانطور که از اسمش هم مشخص است، برای قرار دادن روی میز کار، کانتر، میزناهار خوری و….مناسب است. این نوع گلدان‌ها دارای ابعاد و اندازه کوچک و از همه مهم‌تر قابل حمل هستند تا هر زمان که از یکنواختی خسته شدید و تصمیم به جابه‌جایی یا عوض کردن آن داشتید، به راحتی آن را جابه‌جا کنید. مهم‌ترین کاربرد این گلدانهای رومیزی برای زیبایی و بهبود آرامش فضا بخصوص محل کار است. علاوه بر این گلدانها کاربرد بسیاری برای فضاهای آپارتمان نشینی امروزی دارد. چرا که در آپارتمان بخصوص آپارتمان‌های کوچک فضایی برای قراردادن گل و گلدان ایستاده وجود ندارد و بهترین انتخاب همین گلدانهای رومیزی هستند که می‌توانید آنها را در گوشه‌ای از کانتر یا میز پذیرایی و ناهار خوری قرار دهید. بنابراین ویژگی‌های گلدان رومیزی به صورت زیر است:

  1. وزن کم
  2. قابل حمل
  3. در ابعاد و اندازه کوچک
  4. قابل استفاده در فضای بسته

معرفی انواع گلدان رومیزی

تنوع تولید گلدان از هر نوع لوازم دکوری دیگری که فکرش را بکنید بیشتر است. زیرا شما با استفاده از هر نوع مصالحی مانند شیشه، سنگ، سفال و…..می‌توانید گلدان‌هایی در ابعاد مختلف تولید کنید. به طور کلی گلدانها براساس جنس،‌ محل قرارگیری و شکل و سبک به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. گلدان های رومیزی هم یکی از انواع گلدانهای تزیینی است که برای استفاده روی میز طراحی شده است. اما خود این گلدان رومیزی هم براساس جنس‌های مختلف آن تنوع بسیاری دارد. در واقع این نوع گلدان براساس جنس از مدلهای دیگر گلدان دیواری و ایستاده تنوع بیشتری دارد. چرا که از مصالح مختلف قابل طراحی و ساخت است.

حال انواع گلدان رومیزی براساس جنس به قرار زیر است:

  1. گلدان رومیزی سنگی طبیعی
  2. گلدان رومیزی شیشه‌ای
  3. گلدان رومیزی سفالی
  4. گلدان رومیزی بتنی
  5. گلدان رومیزی سنگ مصنوعی
  6. گلدان رومیزی سرامیکی
  7. گلدان رومیزی چوبی
  8. گلدان پلاستیکی

در ادامه راجع به سه مورد از اصلی‌ترین مدلهای گلدان‌های رومیزی بیشتر شرح می‌دهیم.

گلدان-سرامیکی-رومیزی-و-گلدان-رومیزی-شیشه-ای
گلدان سنگی رودخانه‌ای

گلدان رومیزی سنگی طبیعی

سنگ‌های طبیعی در انواع مختلفی از معادن و حتی رودخانه‌ها استخراج می‌شوند و تقریبا از اغلب آنها می‌توان به تزیینات دکوراتیو سنگی مانند گلدان سنگی رسید. سنگ‌هایی مانند سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن و….سنگ‌های معدنی هستند که یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت گلدان سنگی رومیزی به حساب می‌آیند. اما گلدانهای سنگی رومیزی تنها به همین گلدانها محدود نمی‌شود، بلکه با سرچ کوچکی در اینترنتی می‌توانید نمونه‌های جدید و صد البته بسیار جذابی از گلدانهای سنگی را ببینید که از سنگ‌های رودخانه‌ای که از بستر رودخانه‌ها جمع‌آوری شده، به صورت دست ساز طراحی و ساخته شده‌اند. فرآیند طراحی و ساخت این گلدانها کاملا با گلدان سنگی مرمر یا مرمریت و حتی تراورتن متفاوت است. برای ساخت این گلدانها هنرمندان خوش ذوق با مهارت در ابتدا سنگ‌های مناسب گلدان را از بستر رودخانه‌ جمع‌آوری کرده و سپس در کارگاه داخل آنها را برای کاشت گل تراش می‌دهند. بنابراین داستان طراحی و ساخت این گلدانهای جدید و جذاب با همه گلدانهای دیگر متفاوت است. شاید تا پیش از این فکر نمی‌کردید که این سنگ‌های زیبا چنین کاربردی هم داشته باشند. نمونه‌هایی از تصاویر این گلدانها را در زیر می‌بینید. البته فراموش نکنید که با توجه به ابعاد سنگ، گلدانهای سنگی رومیزی رودخانه‌ای هم در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ وجود دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلدانهای سنگی، دوام و مقاومت بالای آنها است و صد البته مراقبت و نگهداری آسان آنها است. این گلدانها برای نظافت تنها نیاز به یک دستمال نرم مرطوب دارند.

گلدان رومیزی شیشه‌ای

گلدان‌های شیشه‌ای از جمله گلدانهای فانتزی هستند که معمولا کاشت گیاه در آنها انجام نمی‌شود و تنها برای نگهداری گیاهان به کار می‌روند. از رایج‌ترین مدل این گلدانها گلدانهای استوانه‌ای شیشه‌ای است که گیاهانی مانند بامبو به همراه آب در آن‌ها نگهداری می‌شود. یا برخی دیگر که مانند شیشه‌های داروسازی و البته بزرگتر هستند و درب آنها با نخ‌های کنفی زیباتر شده است. نمونه‌های بسیاری از گلدانهای شیشه‌ای وجود دارد که در ترکیب با چوب به عنوان نگهدارنده یا در اطراف آن، زیبایی بسیاری دارند. این گلدانهای شیشه ای اغلب برای دکوراسیون مدرن مناسبند.

گلدان رومیزی سفالی

گلدانهای سفالی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین نوع گلدان‌ها به حساب می‌آیند. در واقع اولین گلدان‌ها از گل و یا همان سفال طراحی و ساخته می‌شد. مهم‌ترین حسن این گلدانها همان جنسشان یعنی خاک هست. بهترین جنس برای رشد و پرورش صحیح گیاه، خاک هست که در این گلدانها برقرار است. البته فراموش نکنید که این گلدانها هم مانند گلدانها شیشه‌ای احتمال شکستن و ترک برداشتن دارند. بنابراین نگهداری و مراقبت از این گلدانها بیشتر از نمونه‌های دیگر مانند گلدانهای سنگی یا بتنی و پلاستیکی است.

گیاهان مناسب گلدان کوچک رومیزی کدامند؟

گل و گلدان رومیزی برای استفاده در محل کار، آپارتمان و به طور کلی فضای بسته مناسب است. بنابراین مهم‌ترین خصوصیتی که گیاه مورد استفاده در این گلدانها باید داشته باشد این است که با دما و شرایط داخل ساختمان سازگار باشد. علاوه بر این گلدانی که برای محل کار انتخاب می‌شود، بهتر است مراقبت و نگهداری آسانی داشته باشد. زیرا افراد در محل کار زمان کافی برای رسیدگی و مراقبت از گیاهان را ندارند. بنابراین شما بهتر است هنگام انتخاب گیاه و یا گل و گلدان رومیزی انواع را انتخاب کنید که مناسب محل کار باشد. همچنین علت انتخاب گلدان گل برای روی میز افزایش انرژی و لطافت فضا هست. بنابراین هنگام انتخاب گل گلدان رومیزی اداری یا آپارتمانی بهتر انواعی را انتخاب کنید همیشه سبز باشند. نکته مهم دیگر برای گلدان محل کار و به طور کلی تمام گلدانهای آپارتمانی که داخل فضای بسته از آنها استفاده می‌شود این است که گیاهان حشرات را به خود جذب نکنند. چرا که در غیر اینصورت این گلدان نه تنها باعث آرامش فضا نمی‌شود، بلکه خود عامل نگرانی و حال بد ساکنین خواهد شد. و به عنوان نکته آخر اینکه گیاه کاشته شده در گلدان رومیزی نباید از انواع آلرژی‌زا باشد. زیرا برخی گیاهان مانند گل یاس برای عده‌ای آلرژی‌زا هست. بنابراین تعدادی از گیاهان مناسب گلدان رومیزی به شرح زیر است:

  1. گیاه خرفه
  2. گیاه یشم
  3. گیاه کراسولا
  4. گیاه پتوس
  5. گیاه سانسوریا
  6. و….

برای خرید گلدان رومیزی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید بهترین گلدان رومیزی بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • انتخاب رنگ و تم رنگی گلدان متناسب با تم دکوراسیون
  • انتخاب گلدان رومیزی براساس دوام و ماندگاری لازم
  • توجه در انتخاب ابعاد و اندازه‌های گلدان

برای اینکه گلدانی که انتخاب کرده‌اید، به چشم بیاد و تاثیر خودش را در زیبایی فضا بگذارد، بهتر است از گیاهان ساده و سبک برای کاشت در آنها استفاده کنید.

قیمت گلدان رومیزی چگونه است؟

مهم‌ترین نکته در قیمت گلدان رومیزی، جنس آن هست. گلدانی که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده است، مسلما قیمت بالاتری نسبت به گلدانی دارد که از سنگ مصنوعی و یا سفال و پلاستیک ساخته شده است. به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر قیمت گلدان رومیزی به شرح زیر است:

  1. ابعاد گلدان
  2. جنس گلدان
  3. طرح و مدل گلدان

خرید اینترنتی گلدان رومیزی

برای خرید گلدان رومیزی راههای مختلفی وجود دارد، اما یکی از ساده‌ترین آنها خرید اینترنتی است. شما به این منظور می‌تواند گلدان رومیزی مورد نظر خودتان را در سایتهای مختلفی سرچ کرده و از آنها به آسانی خریداری کنید. سنگدانه هم یکی از خوش ذوق‌ترین مجموعه‌ها در تولید گلدان سنگی رومیزی است که نمونه محصولات آنها را در بالا دیدید. برای خرید این محصولات می‌توانید با شماره تماس ۰۹۱۲۳۴۷۰۴۵۴ تماس بگیرید تا از قیمت و موجودی محصولات مطلع شوید و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *