مقالات

راهنمای خرید آبنمای آپارتمانی

انواع آبنمای آپارتمانی

فهرست مطالب

افزودن یک آبنمای آپارتمانی به فضای کوچک و بسته آپارتمانتان می‌تواند ظرافت و پیچیدگی و از همه مهم‌تر حس آرامش را به خانه شما بیاورد. به عبارت دیگر هیچ راهی بهتر از افزودن یک آبنمای رومیزی کوچک روی میز کانتر یا در گوشه‌ای از فضای خانه‌تان برای ایجاد حس آرامش و زیبایی دکوراسیون نیست. آبنمای آپارتمانی یکی از انواع آبنما است و امروزه دارای انواع مختلفی  از آبنماهای دیواری گرفته تا آبنمای رومیزی است. اینها همه و همه تاثیرات بسیار زیادی در زیبایی فضا دارند. اما بهتر است برای پیدا کردن بهترین آبنمای آپارتمانی مناسب فضای خود این راهنما را مطالعه کنید تا بتوانید فاکتورهای مهم در این رابطه مانند موارد زیر را بررسی کنید.

  • چه نوع آبنمای خانگی مناسب آپارتمان شما هست؟
  • تم رنگی و دکوراسیون منزل شما در چه سبکی است؟
  • ابعاد و وزن آبنما چقدر باید باشد؟ نیاز به آبنمای قابل حمل دارید یا خیر؟
انواع-جنس-آبنمای-خانگی

معرفی انواع آبنمای آپارتمانی

اگر تاکنون از بازار آبنماها دیدن کرده باشید، متوجه تنوع بالای آنها شده‌اید. امروزه آبنماها در انواع مختلفی از آبنماهای باغی گرفته تا آبنماهای دیواری و رومیزی طراحی و تولید می‌شوند. علاوه بر این آبنماها از مصالح و متریال مختلفی هم طراحی و ساخته می‌شوند که از جمله آنها آبنماهای سنگی، آبنماهای فلزی، آبنماهای پیش ساخته و…هستند. اما موضوع اصلی ما در این قسمت انواع آبنمای آپارتمانی است.

در آپارتمان با توجه به شرایط آن انواع مختلفی از آبنما قابل استفاده است که برخی از آنها به قرار زیر است:

آبنمای دیواری: آبنمای دیواری آبنمایی است که شما می‌توانید برحسب سلیقه و نوع چیدمان فضا روی هر دیواری از خانه خود نصب کنید. آبنمای دیواری هم انواع مختلفی از انواع شیشه‌ای گرفته تا آبنمای دیواری سنگی و…دارد. جنس و نوع آبنمای دیواری شما به دکور اتاقی که آبنما را در آن نصب می‌کنید بستگی دارد.

آبنمای ایستاده: انواع آبنماهای ایستاده در ابعاد مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به مساحت فضا ابعاد مناسبی از آنها را انتخاب کنید. برخی از آبنماهای ایستاده به صورت پیش ساخته هستند و به طور کلی از مصالح مختلفی هم قابل طراحی و ساخت هستند.

آبنمای رومیزی: آبنمای رومیزی امروزه به یکی از اکسسوریهای دکوراسیون تبدیل شده است که علاوه بر افزودن به زیبایی فضا موجب ایجاد حس آرامش هم می‌شود. آبنماهای رومیزی سبک و قابل حمل هستند و معمولا در ابعاد کوچک طراحی و ساخته می‌شوند. به طوری که شما می‌توانید آنها را روی میزکار و یا کانتر خود قرار دهید. این آبنماها هم مانند موارد قبلی از متریال مختلفی تولید می‌شود که یکی از زیباترین آنها آبنمای سنگی کوچک مدل رومیزی مجموعه سنگدانه است. این آبنماها به صورت رومیزی در ابعاد کوچک و قابل حمل از سنگ‌های معدنی طبیعی طراحی و ساخته می‌شوند.

آبنما در نشیمن
مدلهای مختلف آبنمای رومیزی سنگی۲

نحوه انتخاب آبنمای آپارتمانی مناسب

هنگام انتخاب آبنمای مناسب برای آپارتمان موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی از این موارد به قرار زیر است:

ابعاد آبنما: ابعاد آبنما شامل طول، عرض و ارتفاع است. در واقع شما باید آبنمایی را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ باشه برای فضا و نه خیلی کوچک. به عبارت دیگر دارای ابعاد متناسب با فضای موردنظرتان باشد.

نحوه نصب آبنما: فراموش نکنید که هنگام انتخاب آبنما، نوعی را انتخاب کنید که شرایط نصب آن را داشته باشید. به عنوان مثال آبنمای دیواری نیاز به دیواری با ابعاد متناسب آبنما دارد و برای نصب آن قطعا به نیروی برق نیاز دارد.

نوع و جنس آبنما: انتخاب جنس آبنما بیشتر به سلیقه و نوع دکوراسیون فضا بستگی دارد.

سبک آبنما: همانطور که گفتیم آبنماها در سبک‌های مختلفی روستیک، مدرن، کلاسیک و…طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین شما باید براساس سلیقه و همچنین در نظر رفتن همخوانی آن با دکوراسیون فضا آبنمای مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ آبنما: این موضوع هم در زیبایی و همخوانی عناصر فضا بسیار مهم است. به طور کلی همخوانی تم رنگی عناصر دکوراسیون موجب دوچندان شدن زیبایی آن خواهد شد.

نحوه نگهداری و مراقبت: با توجه به اینکه معمولا امکانات شستشو در فضای آپارتمان‌ها محدود است، بهتر است که هنگام انتخاب آبنمای مناسب نحوه مراقبت و نگهداری آبنما را هم در نظر بگیرید.

با توجه به کوچکتر بودن ابعاد آبنماهای آپارتمانی مسلما قیمت پایین‌تری نسبت به آبنماهای باغی و باقی دارد. اما رنج قیمت انواع مختلف آن با هم متفاوت است و به برخی عوامل بستگی دارد که به شرح زیر است:

  1. ابعاد
  2. نوع و جنس آبنما
  3. نحوه نصب آبنمای آپارتمانی
  4. و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *