مقالات

۱۰ ایده برای چگونگی استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای در دکوراسیون

شمع سنگی رودخانه

فهرست مطالب

تزیین و زیباسازی دکوراسیون خانه همیشه هم نیاز به هزینه بالایی ندارد. شما می‌توانید با استفاده از برخی مواد طبیعی مانند سنگ‌های رودخانه‌ای که به راحتی از طبیعت بدست می‌آیند، وسایل دکوری و تزیینات بسیار زیبایی درست کنید. این تزیینات هم زیبا هستند و هم طبیعی و منحصر بفرد. به خاطر همین امروز ما هم در این مقاله ۱۰ مثال ایده برای نحوه استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای در دکور خانه از طریق پروژه‌های دست ارائه می‌دهیم. شما علاوه بر اینکه می‌توانید هر کدام از این ایده‌ها را در منزل خود اجرا کنید، این ایده‌ها می‌تواند آغازی برای پیداکردن ایده‌های جدیدتر هم باشد. پس با ما همراه باشید.

ایده های کاربردی دست ساز

۱.ساخت گلدان سنگی زیبا و بی نظیر

شاید با شنیدن نام گلدان سنگی تنها گلدان‌هایی به ذهنتون بیاد که با استفاده از سنگ‌های معدنی و در کارخانه‌ها تولید می‌شود. اما شما می‌توانید با استفاده از یک چسب و تعدادی سنگ رودخانه‌ای هم گلدان سنگی زیبایی داشته باشید که در زیبایی حتی از نمونه‌های دیگر هم بهتر است. چند نمونه از این گلدانها را در زیر می‌توانید ببینید.

اما در کنار این گلدانهای دست‌ساز، مدل دیگری از گلدان سنگی که از سنگهای رودخانه‌ای تهیه و ساخته شده است هم وجود دارد که توسط مجموعه سنگدانه طراحی و در کارخانه با استفاده از تجهیزات سنگتراشی و… ساخته می‌شود. تفاوت این نوع گلدانها با نمونه‌های قبلی سنگهای رودخانه‌ای در این است که این گلدانها تنها از یک سنگ رودخانه‌ای تهیه و ساخته شده است. به این صورت که سنگ‌ها با توجه به برخی فاکتورها مانند اندازه و سطح اتکا از رودخانه جمع‌آوری شده و سپس با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات سنگتراشی و فرآوری سنگ سنگ تبدیل به یک گلدان سنگی زیبا و متفاوت می‌شود. استحکام و مقاومت این گلدان بسیار بیشتر از مدلهای قبلی است. برخی از این گلدانها را در زیر می‌توانید ببینید.

علاوه بر ساخت گلدان از سنگ‌های رودخانه ای برای تزیین سطح گلدان هم می‌توانید استفاده کنید.

گلدان سنگی رودخانه‌ای

۲. ساخت شمع سنگی و جاشمعی

شمع‌های تزیینی هم امروزه برای تزیین دکوراسیون جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند. به خاطر همین استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای برای ساخت شمع هم پیشنهاد خوبی است. شما می‌توانید جاشمعی‌های زیبای زیادی را با چسباندن و کنار هم قرار دادن چند سنگ رودخانه‌ای درست کنید. البته استفاده از سنگ برای ساخت شمع از نظر فنگ‌شویی هم مفید است.

علاوه بر این شمعهای سنگی زیبایی هم وجود دارد که ساخته ذهن خلاق و هنرمند مجموعه سنگدانه است. این شمعها تنها از یک سنگ رودخانه‌ای تهیه و ساخته شده‌اند. این شمعها تنها مدلهای شمع سنگی است، زیرا تا پیش از این تنها مدلهای جاشمعی سنگی وجود داشت اما این مدل تنها با روشن کردن فیتیله شمع روشن می‌شود و به صورت دائمی و ابدی تنها نیاز به شارژ کردن گاز شمع دارد.

شمع سنگی طبیعی

۳. ساخت پادری

۴. ساخت زیر لیوانی

۵. ساخت پایه آباژور

۶. به عنوان آویز برای نصب روی دیوار

ایده‌های کاربردی برای طراحی دکوراسیون ساختمان

استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای در دکوراسیون منزل تنها محدود به وسایل دست ساز و دکوری نیست. بلکه شما می‌توانید از این مصالح برای ساخت قسمتهای مختلف ساختمان مانند عنوان کفپوش، دیوارپوش و…..هم استفاده کنید. معمولا از این مصالح در سبک روستیک بیشتر استفاده می‌شود.

1. استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای برای بدنه اپن یا جزیره

2. در محوطه سازی باغ و ویلا

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سنگهای رودخانه‌ای در محوطه‌سازی باغ و ویلا است. این سنگها با لبه‌های صاف و تنوع رنگی که دارند زمانی که در کف، دیوار، باربیکیو، پله و….به کار می‌روند زیبایی و جذابیت بسیاری به فضا می‌دهند. نمونه‌هایی از کاربرد سنگ های رودخانه‌ای در باغ را در زیر مشاهده می‌کنید.

3.اجرا به صورت گابیون سنگی در حریم رودخانه

شما می‌توانید با کنار هم قراردادن تعدادی سنگ رودخانه‌ای در قفسی از سیم گالوانیزه ، یک دیوار گابیون درست کنید. این نوع دیوارها معمولا در حریم رودخانه برای کاهش فرسایش و برای ایجاد حریم ساخته می‌شوند.

4. زیباسازی دکوراسیون داخلی ساختمان (سینک، برخی از دیوارها به عنوان دیوارپوش شومینه، کفپوش در برخی قسمتها)

5. کف استخر

معجزه سنگ های رودخانه‌ای در تزیین دکوراسیون

با توجه به مطالب بالا سنگ های رودخانه‌ای با وجود اینکه چندان در ساختمان استفاده نمی‌شود اما کاربرد زیادی در محوطه سازی و تزیین دکوراسیون داخلی دارد. این سنگها به خاطر ابعاد مختلف و تنوع رنگ بالایی که دارند قابلیت ساخت وسایل مختلفی را دارند که یکی از جذابترین آنها گلدان و شمع سنگی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *