مقالات

آبنما و فنگ شویی: سلامت و ثروت خود را با عنصر آب تقویت کنید…

فنگ شویی آبنما

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید فضای زندگی یا کار خود را زیبا و زنده‌تر کنید یا سلامتی، رفاه و خوش شانسی بیشتری را در زندگی خود جذب کنید، انتخاب یک آبنما راه بسیار عالی برای استفاده از انرژی عنصر فنگ‌شویی آب است. بنابراین داشتن یک آبنما در خانه ایده خوبی برای بدست آوردن انرژی آب هست. چرا که آبنما هم می‌تواند به عنوان یک اکسسوری به زیبایی دکوراسیون کمک کند، و هم به فنگ‌شویی و افزایش انرژی فضا.

اما به همین سادگی هم نیست! هر آبنمایی نمی‌تواند شما را به این انرژی برساند. به این ترتیب بد نیست هنگام خرید آبنما به اصول فنگ‌شویی هم توجه کنید. علاوه بر این نحوه استفاده و محل قرار دادن آبنما هم در کنار انتخاب آبنمای صحیح در رسیدن به فنگ‌شویی صحیح ضروری است. در محتوای زیر آبنما را از نظر فنگ‌شویی بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین آبنما را از نظر فنگ‌شویی انتخاب کنید و به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

انواع آبنما

نقش آبنما در فنگ‌شویی چیست؟

فنگ‌شویی در اصل یک اصطلاح و مفهوم چینی است که چیدمان محیط محل زندگی و کار را جهت‌گیری و ترتیب می‌دهد تا هماهنگی، سلامتی، رفاه و موفقیت را افزایش دهد. هر مکانی انرژی‌های مخصوص به خود را دارد و گاهی مواقع پیش می‌آید که این انرژی‌ها در یک مکان راکد شوند. فنگ‌شویی به حذف این انرژی‌های راکد و کهنه کمک می‌کند و جریان مثبت انرژی را در محیط اطراف بیشتر می‌کند. اصطلاح فنگ‌شویی از دو قسمت فنگ( به معنای باد) و شویی( به معنای آب) تشکیل شده است. به این ترتیب آب که مایه حیات و سلامتی انسان است، جز جدایی‌ناپذیر در فنگ‌شویی هم به حساب می‌آید. آب زمانی که مانند دریاچه آرام است نشان‌دهنده خرد، شهود و بینش است. اما زمانی که متحرک است نشان از گذار و جریان انرژی زندگی است. بسیاری از ما تاثیر قدرتمند آب را بر حس و حال خوب خودمان تجربه کرده‌ایم. موانند مواقعی که در کنار رودخانه جاری، ساحل دریا یا آبشار می‌نشینید و از صدای حرکت آب لذت می‌برید.

در فنگ‌شویی آب بخصوص زمانی که در حرکت است، انرژی کیهانی(حیات) را جذب می‌کند. براساس فنگ‌شویی برای سلامتی و رفاه، این انرژی باید در فضا جریان داشته باشد و یک راه عالی برای آوردن این انرژی به فضای محل کار و زندگی استفاده از آبنما هست.

فواید آب و آبنما از نظر فنگ‌شویی

آبنما راهی موثر برای افزایش انرژی مثبت در فضا هست. در واقع آب یک عنصر انتقالی است، به این معنا که همیشه در یک حالت واحد نیست. جریان داره، یخ می‌زند، تبخیر میشه و….بنابراین انرژی‌های متنوعی را تولید می‌کند. در فنگ‌شویی آب جاری می‌تواند نماد عشق، شادی یا پول باشد. بنابراین یک آبنما می‌تواند به افزایش انرژی و عشق خانواده کمک کند. علاوه بر این آب باعث آرامش روحی و روانی افراد و افزایش انرژی مثبت می‌شود. بنابراین فواید آبنما در فضای منزل به قرار زیر است:

  1. ایجاد محیط آرامش‌بخش
  2. زیباسازی فضا
  3. افزایش کیفیت و میزان اکسیژن هوا
  4. بهبود کیفیت زندگی
آب در فنگ شویی

انرژی انواع جنس آبنما در فنگ‌شویی

مفاهیم فنگ‌شویی براساس پنج عنصر اصلی آب، خاک، فلز، چوب و آتش است. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب آبنما انرژی انواع آبنما را براساس فنگ‌شویی بدانید تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین نوع آبنما را انتخاب کنید. جنس و شکل آبنما تعیین کننده نوع انرژی است که شما با استفاده از آن در خانه خود منتشر می‌کنید. در آبنما عنصر آب در کنار عناصر دیگر قرار می‌گیرد که نوع عنصر ثانویه بسته به جنس آبنما دارد.  به عنوان مثال اگر می‌خواهید انرژی زمین را جذب کنید، یک آبنما با سنگ طبیعی، سفالی یا سرامیکی بهترین انتخاب است. سنگ، سفال یا سرامیک از مصالحی هستند که از دل زمین تشکیل یا تولید شده‌اند و می‌توانند همان انرژی که در زمین هست را به فضای خانه منتقل کنند. اما یک آبنمای فلزی عنصر فلز را تامین می‌کند. بنابراین زمانی که تصمیم به خرید آبنما دارید، به هدف خود از خرید آبنما و اینکه می‌خواهید از نظر فنگ شویی چه عناصری را داشته باشد تصمیم بگیرید. انرژی و نقش عناصر مختلفی که آبنما با استفاده از آنها ساخته می‌شود را در زیر بیان می‌کنم:

آبنمای چوبی در فنگ‌شویی

آبنمایی که از چوب ساخته شده در فنگ‌شویی عنصر آتش را پشتیبانی می‌کند و عنصر خاک را کاهش می‌دهد. مکان مناسب برای آبنمای چوبی در فنگ‌‌شویی می‌تواند بخش شرقی یک فضا برای حمایت از خانواده و تقویت سلامت و یا در جنوب شرقی برای حمایت از رفاه و فراوانی است. اگر احساس می‌کنید که انرژی زمین در فضا زیاد است می‌توانید یک آبنمای چوبی را در گوشه جنوب غربی فضا قرار دهید تا انرژی را متعادل کند.

آبنمای فلزی در فنگ‌شویی

از نظر فنگ‌شویی بهترین ماده برای استفاده در یک آبنما فلز بخصوص مس است. چرا که عنصر آب و در نتیجه انرژی کیهانی فضا را افزایش می‌دهد. اما مواقعی که انتخاب شما از نظر زیبایی و همخوانی با دکوراسیون انواع دیگر آبنما مانند آبنماهای سنگی باشد، سعی کنید حداقل در یک قسمتی از آن فلز را بگنجانید. مثلا می‌توانید داخل آبنما یک سکه فلزی بیندازید. همچنین برای افزایش انرژی آبنما می‌توانید از گیاهان سبز و زیبا در کنار آن استفاده کنید.

آبنمای سنگی، سفالی یا سرامیکی در فنگ‌شویی

این نوع آبنماها نشان‌دهنده عنصر خاک است. در واقع آبنماهای سنگی باعث افزایش انرژی زمین در فضا می‌شوند. شما می‌توانید برای زیباتر شدن و افزایش انرژی در آنها عناصر دیگری مانند گیاهان و یا سکه فلزی هم در آن استفاده کنید. آبنماهای خانگی مجموعه سنگدانه هم برگرفته از همین امر قسمتی را برای کاشت گیاهان در نظر گرفته است.

آبنمای شیشه‌ای در فنگ‌شویی

شیشه انعکاسی از عنصر آب است. بنابراین در صورتی که آبنمای شیشه‌ای را انتخاب کنید، انرژی عنصر آب را در فضا بیشتر می‌کنید. بنابراین بهترین مکان برای قرار دادن این آبنما قسمتی است که نیاز بیشتری به انرژی آب دارد.

انواع آبنما در فنگ شویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *