مقالات

نحوه استفاده از شمع در فنگ‌ شویی

شمع و فنگ شویی

فهرست مطالب

ممکن است با خواندن عنوان این مطلب اولین سوالی که براتون پیش بیاد این باشه که آیا شمع برای فنگ شویی خوب است؟ بله. شمع یکی از مهم‌ترین عناصر در فنگ شویی به حساب می‌آيد. اما چرایی این موضوع به مفهوم فنگ شویی برمی‌گردد. اگر با فنگ شویی آشنایی ندارید بهتر است راجع به آن مطالعه کنید تا به قدرت آن در رسیدن به آرامش پی ببرید. به خاطر همین در ادامه این محتوا قرار است اطلاعاتی راجع به آن ارائه دهیم. پس اگر شما هم علاقمند به این موضوع هستید چند دقیقه از وقتتون به مطالعه این محتوا اختصاص دهید.

فنگ شویی و نقش شمع در فنگ شویی چیست؟

فنگ‌شویی که از دو قسمت فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب تشکیل شده، در اصل به آیین چین باستان برمی‌گردد و مفهوم آن به طور مختصر تلاش در جهت چیدمان صحیح دکوراسیون، به منظور رسیدن به بیشترین تاثیر عناصر بر سلامتی، آرامش، موفقیت و شادی افراد و در واقع به اصطلاح افزایش انرژی مثبت فضا. اما برای انجام این کار و فنگ شویی صحیح فضا، عناصر مختلفی تاثیرگذارند که یکی از مهم‌ترین آنها شمع است. چرا که شمع نماد آتش است و آتش هم یکی از عناصر مهم فنگ شویی به حساب می‌آيد. وجود شمع در اغلب مراسمات مدیتیشن و دعا گواه این موضوع است. زیرا از قدیم این باور در میان مردم بوده  که شمع انرژی‌های منفی فضا را دور می‌کند و باعث آرامش می‌شود. عالم خلقت از چهار عنصر آب، باد ، آتش و خاک تشکیل شده است. به خاطر همین زمانی که شمع در مکانی روشن می‌شود تمامی این عناصر در مکان حضور پیدا می‌کنند. زیرا هر قسمت شمع نمادی از هر یک از این عناصر است.  به این ترتیب از اهمیت حضور شمع برای رسیدن به فنگ شویی مناسب غافل نشوید. بنابراین اگر احساس تنهایی، افسردگی یا یکنواختی دارید، انرژی بالای شمع به شما کمک می‌کند که به زندگی برگردید و شور و شوق را در فضای زندگیتان ایجاد کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نوع شمع، نحوه استفاده از آن، مکان قرار دادن آن و به طور کلی اصول فنگ شویی برای شمع به چه صورت است؟ در واقع اکثرا به نقش شمع در فنگ شویی تا حدودی آشنا هستند اما از نحوه استفاده از آن اطلاعی ندارند. زیرا انواع شمع‌ها با رنگ‌های مختلف در فنگ شویی معنا و مفهوم خاصی دارند و علاوه بر آن مکان قراردادن آن هم برای رسیدن به هدف موردنظر بسیار مهم است.

انواع شمع تزیینی

چه شمعهایی برای فنگ شویی مناسبند؟

امروزه انواع شمعها در بازار وجود دارند که از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند و طرح و مدلهای متنوعی دارند. اما همانطور که در مقاله راهنمای خرید شمع تزیینی هم بیان شد، شما هنگام خرید شمع باید در ابتدا هدف خود را از خرید شمع مشخص کنید. حال اگر برای خرید شمع اصول فنگ شویی را هم در نظر دارید، پیشنهاد ما شمعهای طبیعی است. چرا که شمعهای طبیعی علاوه بر اینکه برای سلامتی ضرری ندارند، بلکه انرژی طبیعت را هم با خود به همراه دارند. در واقع بهترین حالت در فنگ شویی زمانی است که بنابراین بهترین شمع برای فنگ شویی و افزایش انرژی فضا شمعهای طبیعی هستند. اما شمعهای طبیعی هم خود دارای انواع مختلفی‌اند که چند نمونه از آنها شمعهای ساخته شده از مومهای طبیعی مانند موم زنبورعسل و سویا است این شمعها هم از نظر سلامتی و هم از نظر اصول فنگ شویی انتخاب بهترین نسبت به شمعهای پارافینی که در میان مردم رایج شده است. اما علاوه بر این شمعهای طبیعی ما در اینجا پیشنهاد جدیدتری داریم که علاوه بر اینکه از نظر سلامتی هیچ ضرری ندارد بلکه خود از عناصر طبیعت ساخته شده و از نظر زیبایی هم حرف اول را می‌زند. این شمع شمعهای سنگی ساخته شده از سنگ‌های رودخانه‌ای است. این شمعها از سنگ که خود یکی از عناصر طبیعت است ساخته شده و به خودی خود و حتی در زمانی که روشن نیست، انرژی و زیبایی طبیعت را با خود به همراه دارد. علاوه بر این شمعهای سنگی مجموعه سنگدانه به صورت دائمی و ابدی هستند. به این مفهوم که هیچ وقت تمام نمی‌شوند. تنها لازم است که گاز آنها شارژ شود.

مدلهای مختلف شمع سنگی

حال که بهترین نوع شمع را برای فنگ شویی مشخص کردیم، موضوع مهم دیگر رنگ شمع است. رنگ‌ها در فنگ‌شویی معانی و مفاهیم متفاوتی دارند. در این روش چیدمان هر رنگ نماد مفهومی از زندگی است که در زیر بیان می‌کنیم:

شمع سفید: رایجترین نوع شمع مخصوصا از نوع شمع پارافینی شمع سفید است.  شمع سفید پرکاربرد در مدیتیشن و پاک‌کننده محیط از انرژی‌های منفی است و موجب افزایش قدرت هر رنگ هم می‌شود. علاوه بر این شمع سفید نشان‌دهنده اقتدار و خلوص هم هست.

شمع قرمز: رنگ قرمز نشان از عشق و علاقه، محبت و موفقیت است. به خاطر همین شمع قرمز هم انرژی مثبت را در فضای خانه بیشتر کرده و به فضا گرمی می‌بخشد.

شمع سیاه: رنگ سیاه به طور کلی در شمع نشان‌دهنده غم و اندوه است و معمولا برای مراسمات عزاداری استفاده می‌شود. اما جالب است بدانید که این شمع علاوه بر این برای رفع چشم و جادو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا به عقیده گذشتگان شمع سیاه با تاثیرات شیطانی و منفی مبارزه می‌کند.

شمع بنفش: رنگ بنفش معانی مختلفی دارد. اغلب این رنگ را نماد قدرت، موفقیت و ثروت می‌دانند. لذا از این شمع در فنگ شویی برای ایجاد صلح و دوستی استفاده می‌کنند.

شمع آبی: آبی به طور کلی نماد آرامش است. به خاطر همین استفاده از شمع آبی هم صبوری و آرامش را در خانه تقویت می‌کند.

شمع خاکستری: شمع خاکستری بسیار موثر در مراقبه و نماد آشکارسازی و بیداری ضمیرناخودآگاه است.

شمع صورتی: صورتی یکی از رنگهای شاد و نماد عشق و دوستی است. شمع صورتی در واقع می‌تواند محرکی برای رسیدن به آرزوها و خواسته های شما باشد.

شمع قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای نماد شکوه و قدرت در منزل است. از قدیم بر این باور بوده‌اند که روشن کردن شمع قهوه‌ای باعث پیدا کردن اشیاء گمشده خواهد شد.

شمع نارنجی: روشن کردن شمع نارنجی در خانه می‌تواند باعث ایجاد حس سلامتی و موفقیت در خانه شود.

شمع زرد و طلایی: شمع زرد نشان از موفقیت در کار و تجارت است. علاوه بر این زیبایی خاصی هم به فضا می‌دهد.

شمع سبز: رنگ سبز نماد طبیعت است. برخی بر این باورند که رنگ سبز نماد شفا و رفاه است و باعث ایجاد تعادل میان جسم و ذهن شما خواهد شد.

انواع رنگ شمع

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن شمع

حال پس از اینکه جنس و شمع موردنظر خودتان را انتخاب کردید،‌ مکان قرارگیری آن هم برای فزایش انرژی فضا مهم است. به همین خاطر بهترین مکان‌هایی که می‌توان شمع روشن کرد در حمام، اتاق خواب و سرویس بهداشتی است که موجب از بین رفتن انرژی های منفی می‌شود و حس و حال بهتری را در فضا ایجاد می‌کند. البته جهت قرار گیری شمع هم با استفاده از نقشه باگوا در فنگ شویی در مکان‌های مختلف تعیین شده است. در واقع سه ویژگی که نقشه باگوا را تعیین می‌کنند عشق، سلامتی و ثروت است.

شمع سنگی نمونه ای از بهترین شمعهای طبیعی

با توجه به مطالبی که تا به اینجا بیان کردیم، شمعهای طبیعی بهترین گزینه برای افزایش انرژی فضا هستند. حال در میان انواع شمع طبیعی، شمعهای سنگی که از سنگ که خود عنصری از طبیعت است ساخته شده‌اند بهترین انتخاب برای افزایش انرژی فضا هستند که با خود لطافت و شادابی طبیعت را به همراه دارند. بنابراین یکی از جدیدترین و زیباترین شمعهای سنگی، شمعهای مجموعه سنگدانه است که از سنگ‌های رودخانه‌ای ساخته شده اند. این شمعها در کنار انرژی که دارند از نظر زیبایی هم نظیری ندارند. به خاطر همین به منظور دریافت اطلاعات کامل این محصول دست‌ساز می‌توانید با کارشناسان مجموعه سنگدانه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *