مقالات

بهترین مکان قرار دادن آبنما در دکوراسیون داخلی چه قسمت‌هایی است؟

آبنمای خانگی رومیزی

فهرست مطالب

داشتن آبنما در دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار، یک ایده‌ی فوق‌العاده است که هم به زیبایی فضا کمک بسیاری می‌کند و هم آرامش و انرژی فضا را دوچندان می‌کند. انواع اب نمای خانگی می‌تواند به عنوان قسمتی از دکور فضا حتی به نقطه کانونی فضا هم تبدیل شود. بنابراین انتخاب و خرید آبنمای خانگی برای دکوراسیون داخلی منزل علاوه بر زیبایی مزایای بسیار دیگری هم دارد. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن آبنما است. به طور کلی نحوه صحیح چیدمان منزل و ایجاد هماهنگی و تقارن در زیبایی فضا تاثیر بسزایی دارد. حال انتخاب بهترین مکان برای قراردادن آبنما هم علاوه بر زیبایی بر افزایش انرژی فضا هم تاثیر گذار است. به همین خاطر اگر تصمیم دارید برای دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار خود اقدام به خرید آبنما کنید، بهتر است پیشنهادات ما را که در زیر بیان می‌کنیم برای انتخاب مکان قرار دادن آن در نظر بگیرید.

آبنما، طراوت و شادابی بخش دکوراسیون منزل

همانطور که در مقالات قبلی هم راجع به تاریخچه آبنما و نقش آبنما در معماری گفتیم، آبنما از گذشته تاکنون نقش مهمی در معماری کشورها داشته است. اما با این تفاوت که در گذشته آبنماها تنها محدود به آبنمای باغی، ویلایی و فقط برای خارج از فضای داخلی ساختمان بود. اما امروزه با توجه به گسترش آپارتمان‌نشینی و کم شدن مساحت خانه‌ها، به منظور بی بهره نماندن افراد از مزایای آبنما، مدلهای مختلفی از آبنماهای خانگی طراحی و ساخته شد که زیباترین مدلهای آبنمای خانگی را در مقاله مربوطه می‌توانید مشاهده کنید. البته یکی از جدیدترین مدلهای آبنمای خانگی، آبنمای سنگی کوچک مدل رومیزی مجموعه سنگدانه است که قابل استفاده در هر مکانی هست و به علت وزن کمی که دارد بسیار سبک و قابل حمل است. اما برای همین آبنما رو میزی هم انتخاب مکان مناسب در افزایش اثرات مثبت آن هم بر زیبایی و هم بر انرژی فضا بسیار مهم است.

فضای داخلی هر ساختمانی از قسمتهای مختلف آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی، قسمت ورودی و…تشکیل شده است. حال بهترین مکان برای آبنما کدام یک از این قسمتها هست ؟ در کدام قسمت نباید آبنما قرار داده شود؟

آبنما در نشیمن

آبنما، آرام‌بخش دورهمی‌های شما در سالن نشیمن

یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن و نصب آبنما در داخل منزل، نشیمن است. با وجود اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جای صفا و صمیمیتی که حوض‌های قدیمی که در وسط حیاط خانه‌ها با گلهای شمعدانی اطراف داشتند را بگیرد؛ با این وجود شما می‌توانید با نصب و قرار دادن آبنما در سالن نشیمن مانند حوض‌های قدیم آن را به نقطه کانونی فضا تبدیل کنید و چیدمان مبلمان خود را براساس آن تنظیم کنید. صدای آرام‌بخش ریزش آب که با وجود انسان عجین شده است، انرژی بی‌نظیری را در دورهمی‌های اعضای خانه به وجود می‌آورد.

پذیرایی از میهمانان با صدای آب در بدو ورود

شاید این عنوان کمی برای شما عجیب باشد. اما منظور از این عبارت این است که شما می‌توانید با قراردادن و نصب آبنما در قسمت ورودی خانه با آرامش و صدای آب از میهانان در همان لحظه ورود پذیرایی کنید. البته این کار در صورتی قابل انجام است که قسمت ورودی خانه بزرگ باشد و فضای کافی به این منظور وجود داشته باشد. از جمله آبنماهای مناسب این فضا آبنماهای دیواری و یا آبنماهای کوچک رومیزی هستند.

آبنما در نشیمن و لابی

آبنما، جذابترین پارتیشن و دیوار جداکننده

برخی از آبنماهای دیواری هستند که می‌توانند نقش دیوار جداکننده را هم ایفاکنند. به عنوان مثال زمانی که قصد تفکیک قسمتی از فضا را دارید، انتخاب آبنماهای دیواری یکی از پیشنهادها و گزینه‌های انتخابی شما است تا بتوانید در واقع با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از طراوت و شادابی آبنما استفاده کنید و هم فضای خود را تفکیک کنید.

جذب بیینده با آبنما در لابی

شاید تاکنون رستورانها، هتل‌ها و حتی برخی مجتمع‌های مسکونی را دیده باشید که برای جذابیت بیشتر و جذب مشتری در دکوراسیون لابی خود از آبنما استفاده می‌کنند. انواع آبنما به این منظور وجود دارد که باید براساس شرایط و مساحت فضا نوع مناسب انتخاب شود. اما نکته مهم در اینجا جذابیت و جلب توجه آبنما در این مکان است. چرا که استفاده از آبنما می‌تواند فضا را لوکس‌تر هم کند.

پارتیشن آبنما

در چه مکانهایی آبنما نباید قرار داده شود؟

تاکنون راجع به مکانهایی که برای نصب آبنما بهتر است، صحبت می‌کردیم. حال می‌خواهیم مکانهایی که انتخاب خوبی برای نصب آبنما نیستند را معرفی کنیم.

اتاق خواب…

آبنما بهتر است که در اتاق خواب قرار ندهید. حتی اگر آبنما در مناسبترین جهت از نظر فنگ شویی هم قرار داشته باشد. زیرا اتاق خواب محلی برای خواب و استراحت افراد است که در صورتی که آبنما در این مکان قرار داده شود صداهای برخواسته از آبنما مانع این موضوع خواهد شد.

آشپزخانه و حمام…

قراردادن آبنما در آشپزخانه و حمام هم از نظر فنگ شویی و انرژی فضا مناسب نیست و هم از نظر چیدمان دکوراسیون داخلی. چرا که آشپزخانه محلی برای پخت و پز، خوردن و آشامیدن است و برای زیبایی آن آبنما گزینه مناسبی نیست. حمام هم به همین صورت است.

کنار پنجره و به سمت بیرون فضا

قرار دادن آبنما کنار پنجره و به سمت بیرون فضا هم از نظر فنگ شویی انتخاب خوبی نیست و هم از نظر زیبایی و جذابیت فضا. چرا که در این حالت معمولا انرژی آبنما به سمت بیرون می‌رود و هم اینکه زیبایی آن در کنار پنجره چندان به چشم نمی‌آید.

علاوه بر این دقت داشته باشید آبنما را در وسط خانه قرار ندهید و گوشه‌ای از خانه را برای آن انتخاب کنید.

حال با توجه به این مواردی که تاکنون بیان کردم، برخی نکات ریزی هم وجود دارد که باید به آنها دقت کنید:

  1. رعایت نکات ایمنی هنگام تماس با آبنما: با توجه به اینکه در آبنما، آب با استفاده از جریان برق به گردش درمی‌آيد، بهتر است از تماس دست با آب آن جلوگیری کنید. علاوه بر این مراقب کودکان خود در این مواقع باشید.
  2. مطمئن شوید که در انتخاب نوع آبنما دقت کافی را به خرج داده‌اید و تمامی شرایط فضا را در نظر گرفته‌اید.
  3. آبنما را طوری تنظیم کنید که آب در هنگام ریزش بیرون از آن روی زمین و..نریزد.

همانطور که تاکنون بیان کردیم، در انتخاب نوع آبنما دقت کنید. با توجه به اینکه امروزه مدلهای مختلفی از آبنماهای خانگی طراحی و ساخته می‌شود، شما گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب دارید. اما اگر فضای محدودی دارید و قصدتان خرید آبنمای کوچک است، آبنمای رومیزی سنگی مجموعه سنگدانه است که وجود گیاهان زیبا در کنار آن به جذابیت آن افزوده است. به منظور دریافت راهنمایی و ثبت سفارش می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *