مقالات

معرفی ۵ مورد از معروف‌ ترین آبنماهای جهان

معروف ترین آبنماهای جهان

فهرست مطالب

اگر عاشق گردشگری و جاذبه‌های گردشگری هستید، اماکن و چیزهای زیبای زیادی در این دنیا وجود دارد که قطعا دوست دارید یک بار در زندگی خود ببینید؛ اما پیشنهاد امروز ما دیدن برخی از معروف ترین آبنماهای جهان است. شاید براتون جالب باشه که بعضی از آبنماها یا فواره‌های آبی امروزه به علت طراحی شگرف و بی‌نظیری که دارند، تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری شده‌اند. پس بهتر است لیستی از معروف‌ترین آنها را در خاطرتون داشته باشید تا هر زمان که به یکی از این شهرها سفر کردید، بازدید از آنها را فراموش نکنید.

لیست مشهورترین آبنماهای جهان

همانطور که در تاریخچه آبنما هم گفتیم، اولین ساخت آبنما یا فواره‌های آبی به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در بین‌النهرین برمی‌گردد. این آبنما به صورت حوضچه‌ای بود که از چشمه‌های طبیعی آب تغذیه می‌کرد. از آن زمان تاکنون طراحان و مهندسان آبنماهای متنوع و بسیاری را ساخته‌اند که از میان آنها برخی به واسطه طراحی خاصی که دارند شهرت بیشتری پیدا کرده‌اند. به طوری که آبنماها به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در برخی شهرها تبدیل شده و برای هر مسافری ارزش دیدن دارد.

۱.قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آبنما، آبنمای تروی(Trevi)

مکان: رم

سال ساخت: ۱۷۶۲

سفر به رم بدون بازدید از آبنما تروی کامل نمی‌شود. فواره تروی یک آبنما یا اثر تاریخی و در واقع یک ابنمای سنگی است که قدمت آن به دوران رم باستان برمی‌گردد و در رم ایتالیا واقع شده است. این آبنما یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم هست که مردم از دور و نزدیک برای دیدن آن می‌آیند. ساخت این آبنما به سالهای بین ۱۷۳۲ تا ۱۷۶۲ برمی‌گردد که توسط معمار ایتالیایی نیکولا سالوی طراحی و توسط پانینی تکمیل شده است. ارتفاع این آبنما ۸۵ فوت(۲۶ متر) و عرض آن ۱۶۱ فوت( ۴۹ متر) است. این آبنما از مجسمه‌های مختلفی ساخته شده است که مجسمه مرکزی آن تندیس اوکانئوس بر روی ارابه‌ای به شکل صدف است. این آبنما با استفاده از سنگ‌های معدنی آهکی ساخته شده و در آب آن مقادیری از کربنات کلسیم وجود دارد. یک باور و افسانه قدیمی راجع به این آبنما وجود دارد و آن این است که اگر یک سکه داخل آبن بیاندازید دوباره به رم سفر خواهید کرد.

اولین آبنمای تاریخ آبنمای تروی

۲.آب نمای Nations Friendship

مکان: مسکو، روسیه

سال ساخت: 1954

آبنمای Nations Friendship یا ملی دوستی روسیه یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه است که در پلازا نزدیک مرکز نمایشگاه روسیه واقع شده است. در این این آبنما هم از آبنماهای معروف قاره اروپا به شمار می‌رود. این آبنما که با ۱۶ مجسمه طلایی تزیین شده است، نشان‌دهنده نماینده‌های جمهوری سابق اتحادیه جماهیر شوروی مانند روسیه، ارمنستان، اوکراین، ازبکستان، بلاروس، آذربایجان و….است که با طراحی لباس‌های محلی هر یک از این کشورها هویت ملی را به مردم شوروری و کل جهان نشان می‌دهد. در واقع هدف اصلی این آبنما، ارائه ایده هویت ملی به مردم شوروی و جهان بود و به عنوان فواره دوستی شناخته شد. این مجسمه ها از ورق‌های مس با روکش طلا ساخته شده‌اند و دارای ارزش بسیاری هستند. اگر به مسکو سفر کردید حتما از این آبنما هم دیدن کنید.

آبنمای دوستی روسیه

۳. آبنما Bellagio

مکان: لاس وگاس، ایالات متحده

سال ساخت: 1998

در قاره آمریکا، آبنمای Bellagio یکی از جاذبه‌های گردشگری است که در استراحتگاه Bellagio در لاس وگاس واقع شده است. این آبنما، فواره عظیمی است که در دریاه مصنوعی روبروی هتل Bellagio ساخته شده است. این آبنما در واقع نمایش رقص آب همراه با نور و موسیقی است. برای اینکه بتوانید نمایش این آبنما را مشاهده کنید لازم است بدانید که نمایش این آبنما هر ۳۰ دقیقه عصرها و اوایل شب و هر ۱۵ دقیقه از ساعت ۸ شب تا نیمه‌شب اجرا می‌شود. جالب است بدانید که هزینه ساخت این آبنما حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است که آن را به گران‌ترین آبنمای جهان معروف کرده است.

آبنمای ballegio ‌آمریکا

۴.آبنمای شاه فهد جده

مکان: جده، عربستان صعودی

سال ساخت:۱۹۸۵

با وجود اینکه تعداد کمی توریست به عربستان سفر می‌کنند اما برای زائرانی که به قصد زیارت خانه کعبه به عربستان می‌روند بد نیست که با آبنمای شاه فهد هم آشنا شوند. این آبنما که در ژنو مدلسازی شده است، با ارتفاع ۲۶۰ متری(یعنی بلندتر از برج ایفل) بلندترین آبنمای دنیا شناخته شده است. این آبنما در ساحل دریای سرخ در باغ پادشاه فهد واقع شده است و در سال ۱۹۸۵ وسط پادشاه فهد اهدا شده است. به خاطر همین نام آبنما پادشاه فهد روی آن گذاشته شده است.

۵. آبنمای برج خلیفه

مکان: دبی

سال ساخت:۲۰۰۹

پس از برج خلیفه یکی دیگر از بناهای معروف جهان آبنمای برج خلیفه است که دریاچه مصنوعی برج خلیفه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار ساخته شده است. فواره‌های این آبنما در هر نقطه از دریاچه قابل مشاهده است و با نور و موسیقی زیبایی آن دوچندان شده است.

آبنمای دبی و جده

تا به اینجا شما را با ۵ مورد از معروفترین آبنماهای جهان آشنا کردیم. با این وجود تعداد زیاد دیگری از آبنماهای جذاب و معروف در سطح دنیا وجود دارد که معرفی تمامی آنها در این مقاله نمی‌گنجد.

البته فراموش نکنید که زیبایی و جذابیت آبنما تنها در زیبایی طراحی و ساخت آن نیست. بلکه این جریان آب و صدای ریزش آب هست که روح انسان را می‌نوازد و باعث جذب افراد می‌شود. بنابراین شما هم می‌توانید با صرف هزینه اندکی نمونه‌هایی از این آبنماها را در مقیاس‌های خیلی کوچکتر در محل کار و یا منزل خود داشته باشید.

خلاقیت و ابتکار مجموعه سنگدانه در تولید آبنماهای سنگی کوچک  که نوعی آبنمای رومیزی هم به حساب می‌آید، بی‌نظیر است و با وجود آنها شما می‌توانید آرامش و انرژی آب را همراه با گیاهان زیبا در محل زندگی خود دریافت کنید. به طور کلی امروزه مدلهای مختلف آب نمای خانگی در بازار وجود دارد که برای استفاده در فضای بسته منزل بسیار مفید است.

چندین نمونه از محصولات آبنمای سنگدانه در قسمت محصولات آنها وجود دارد. کافی است مشخصات آنها را مطالعه کنید و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر هم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *